Ada Treni Büyükşehir'e yakışır

14 Kasım'da Sakarya'nın önemli sorunlarından birinin ulaşım olduğunu belirterek çözüm önerilerinde bulunmuştum.

Önerilerimden biri de Ada Treni'nin hattında Büyükşehir Belediyesi'nin ADARAY adıyla bir banliyö hattı kurmasıydı.

Bu önerimi açmak istiyorum.

Ada Treni, Haydarpaşa istasyonu açılmadığı için Pendik'e kadar çalışıyor.

Önümüzdeki günlerde hattın son durağının Gebze'ye çekileceği yönünde bilgiler var.

Adapazarı'ndan İstanbul'a gidecek tren yolcusu Gebze'de metroya binerek yoluna devam edecek.

Ada Treni TCDD tarafından işletiliyor.

Adapazarı-Gebze arası 90 kilometre.

Bu hat üzerinde Arifiye, Sapanca, Kartepe, İzmit, Derince, Hereke gibi nüfusun çok yoğun olduğu İstasyonlar bulunuyor.

Şu an hatta yeterli tren seferi olmadığı için ulaşım hiç de güvenli olmayan minibüslerle sağlanıyor.

Benim önerim şu:

Adapazarı-Gebze arasında raylı taşımacılık, Sakarya Büyükşehir Belediyesi öncülüğünde ve kontrolünde yapılmalı.

İzmir'de Aliağa- Selçuk arasındaki 135 kilometrelik bir İZBAN örneği var.

İzmir Büyükşehir Belediyesi ve TCDD'nin yüzde 50 hisseyle ortak oldukları İZBAN, 136 kilometrelik yolda, sağlıklı ve güvenli bir yolculuk imkanı tanıyor.

Bu mesafenin yolcu ücreti ise 14.5 lira.

Günlük 3 bin yolcu kapasitesiyle yola çıkan İZBAN bugün günlük 300 bin yolcuyu aşmış, 500 bin yolcu hedefine ulaşmak için çalışmalarını sürdürmekte.

Sakarya Büyükşehir Belediyesi ve TCDD'nin kuracağı ortak bir şirketle Adapazarı-Gebze arasında çalıştırılacak banliyö trenleri, Adapazarı- İzmit-Gebze ve metro bağlantısıyla İstanbul Halkalı'ya ulaşacak güvenli bir ulaşım imkanı sağlanabilir.

Adapazarı Treni geçmişte TCDD'nin en çok kar ettiği trendi.

Şimdi sefer sayıları çok yetersiz olmasına rağmen yine de neredeyse trenler tam dolu şekilde çalışıyor.

Dolayısıyla bu hatta yeterli sefer sayısına ulaşıldığında çok karlı bir hatta dönüşebilir.

İyi bir planlamayla Adapazarı-Gebze arasında 10 liraya yolcu taşımak mümkün olabilir.

Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem Yüce, İstanbul Sabiha Gökçen Havaalanı'na çok konforlu ulaşım imkanı sağlayan HAVASAK'la ulaşımda önemli bir başlangıç yapmıştı.

Şimdi raylı taşımacılığa da el atarak şehir için önemli bir projeyi hayata geçirebilir.

Bunun için çok büyük bir bütçeye falan gerek yok.

Yeni yol yapmayacaksınız.

Yeni vagon almayacaksanız.

Sadece güzel bir organizasyonla raylı sisteme sahip olacaksınız...

Eğer Başkan Ekrem Yüce bunun başarırsa, Sakarya'ya unutulmayacak bir iyilik yapmış olur.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Sezai Matur - Mesaj Gönder --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak T54 Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan T54 hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler T54 editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı T54 değil haberi geçen ajanstır.

06

Emekli - Belediye önce dümdüz şehir içi camili valilik adliye arasına hızlı tramvay yapsın adaray vagonları çürüyor günahtır israftır

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 29 Kasım 09:03
05

Kör Olsa Görür - Sbb den bir yol olmaz nedeni basit çalışmıyorlar hep yan işle uğraşıyorlar Sakarya'nın net alt yapı sorunları vardır çok az yağmur yagdiginda bu ayan beyan ortaya çıkmaktadır bisiklet şehri diyorlar Sakarya nin kalbi olan çark caddesi istikametinde 1 tane bisiklet yolu yok kelle koltukta sürüyoruz yoldan zaten gidemiyoruz üstümüze kırıyorlar kaldirimlar zaten Allah'a emanet bı Bosna anitindan çark caddesine doğru yurusunde beyfendi ayağı burkulmazsa iyi bu belediye geldi geleli göze çarpar faydalı denecek hiç bir şey yapmadı Sakarya'nın trafik sorunu ortada Erenler belediyesi önünden başlar patates halı yeni caami bulvar iskametine doğru gider öte yanda ise Bosna caddesinin orda inanılmaz sıkışma geçit ve çark caddesi farklı değil Serdivan zaten sinir krizi geçirmeyene Allah hidayet vermiş ona bı lafimiz zaten yok Allah'a emanet yaşıyoruz arkadaşlar birde burdan erenler belediyesi başkanına da selam olsun nikah memurluğu işini bırakıp belediyecilik işleri ile ilgilenirse çok memnun olacaz lakin dükkanın onu diyebilecegimiz devlet Hastanesi' istikametine giden yol kaldırım ve ara sokaklar artık taş devrinden kalma ve sanırım zeminde köstebek yetiştirimine başladık sanırım

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 29 Kasım 02:47
04

Yılmaz 54 - Güzel bir öneri,bende naçizane bütün ilçelerimize raylı sistemin yapılması gerektiğini düşünüyorum

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 29 Kasım 00:34
03

Mehmet Emin - Rahmetli Aziz Duranın alt geçit projesi yüzünden trafik felç oraya alternatif bir çare bulunmalı yada eskisi gibi gerideki kapalı salonnun orasının karşıdan karşıya geçişi açılmalı bütün trafik üst kısıma binmiş durumda

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 28 Kasım 18:08
02

Çekirdekten Demiryolcu - Tebrik ediyorum sevgili Matur. Bu proje İZBAN örneğinde olduğu gibi SBB yi göklere çıkaracak bir proje. SBB biraz elini yavaş tutarsa bu projeyi Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'ne kaptırır. Ancak SBB şu anda bir adım önde. Çünkü Adaray kurulmuş durumda. İZBAN dan sonra Türkiye'de Tren ? işletme yetkisi sadece SBB de yani Adaray da var. Doğançay ripajı bitirildiğinde SBB Sapanca YHT Gara Adaray seferlerini başlatmak zorunda. Sakarya halkı ileride (3yılsonra) Yüksek Hızlı Trenlerden faydalanmak istiyorsa Adapazarı Gar-Sapanca YHT Gar-Gebze arasında 20 dakikada bir Banliyö trenleri işletilirse tam verimli olarak faydalanır. Burada iş Sayın Ekrem YÜCE ye düşüyor. 16 Mart 2019 tarihinde nasıl yumruğu vurarak Adapazarı Garı işlevsel hale getirdiyse, şimdi de yumruğu masaya vuracak Adarayı TCDD ile müşterek işleterek hayata geçirecek. Sayın YÜCE nin geriye dönüp baktığımızda üç yıl içinde ki en büyük icraatı Adapazarı Garı işlevsel hale getirmesidir. Adarayı yeniden canlandırıp Adapazarı-Gebze arasında 10 TL ye yolcu taşımaya başlasın bu Sakarya Ekrem YÜCE yi hiç bir zaman unutmaz. Sayın Matur inşallah yazınızı SBB yetkilileri okur ve dikkate alır. "Demiryolları refah ve ümran tevlid eder." Mustafa Kemal ATATÜRK

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 28 Kasım 15:50
01

Serap Tutar - Öneriniz çok güzel Sakarya büyükşehir belediye başkanı Ekrem Yüce'nin bunu daha önceden talep etmemesi üzücü. Ama tren olarak daha konforlu ve güvenli bir tren olması gerekiyor.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 28 Kasım 13:46
07

Fehmi - @Serap Tutar 01 nolu yoruma cevabı: Belediye başkanları her nedense toplu taşıt araçlarını kullanmamış, yada ihtiyaç duymamış, metropollerde öğrencilik yapmamış yada yaşamamış, kişilerden oluşuyor. Bunların ya tuzu kuru yada şehri rantsız nasıl yaşanabilir bir şehir yaparız derdi olmayan, bulundukları şehir yansa bir tutam otları yanmayan kişiler başkan adayı olarak gösteriliyor. Dertleri rant, ticaret menfeat... Gibi bir görünüm çıkıyor.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 29 Kasım 09:31


Anket Sakarya'da yaşadığın için mutlu musun?