Ulaşım sorunlu ama sorunlar aşılabilir


Bu şehrin temel sorunlarından biri kuşkusuz ulaşım sorunu. 

Depreme hazırlık için ciddi bir adım atılmayan şehrimizde ulaşım sorunlarına da çözümcül yaklaşılmadığı için  Adapazarı, Serdivan ve Erenler'de sabah ve akşam saatlerinde ana kavşaklarda trafik kitleniyor.

Bugün hizmete giren SGK Kavşağı, üç yıl önce hizmete giren Topça Kavşağı önemli yatırımlar ancak yeterli değil. 

Sürücüleri isyan ettiren bu trafik karmaşası, önlem alınmazsa önümüzdeki yıllarda giderek daha da büyüyecek.

Çünkü 17 Ağustos sonrası şehir planlaması yapılırken hata üstüne hata yapıldı.

Daha doğrusu şehrin önünü açacak planlar kabul edilmedi, eski planlarla şehir yeniden imar edilmeye kalkıldı.

Sonrasında şehrin gelişimi için planlanan Yenikent bölgesine değil, gelişim alanı kısıtlı Serdivan'a yatırımlar yapıldı.

Dip dibe yapılan üç AVM, dört büyük hastane , 2 üniversite Serdivan'a çok hızlı bir gelişim getirdi ama ilçe trafiğini içinden çıkılmaz hale getirdi. Adapazarı'nda deprem sonrası şehir merkezindeki eski yapıların yenilenmemesiyle nüfus ve hareketlilik büyük oranda Serdivan'a ve Erenler'e kaçtı.

Gündüz ticari hareketliliğin devam ettiği Adapazarı şehir merkezinde de büyük bir trafik yoğunluğu yaşanıyor.

Erenler de Adapazarı ve Serdivan kadar olmasa da trafik yoğunluğu yaşayan ilçemiz.

Bu merkezdeki trafik yoğunluğunu azaltmak için ciddi tedbirler alınması gerekiyor.

Öncelikle yapılması gereken bir planlama...

Bir planlama dahilinde 5 yıllık gibi bir süreçte şehrin trafiği bir düzene sokulabilir.

Planlama yapılırken bu işin uzmanları devreye sokulup ortak bir akılla çözümler bulunabilir.

Ben bu işin uzmanı değilim.

Ama benim de şehrin trafik sorunuyla ilgili çözüm önerilerim var.

Onları sizlerle paylaşmak isterim:

1- Şehirde trafiği arttıran en büyük etken, insanları otomobille seyahata zorlayan toplu ulaşım araçları. Taksi dolmuş, minibüs dolmuş, halk otobüsü ve belediye otobüslerinin entegre edilerek sağlıklı bir otobüs sistemi kurulmalı. Bunun yanında defalarca sözü verilen hafif raylı sistem acilen devreye sokulmalı veya alternatif olarak tralambüs denilen elektrikli dev otobüsler tercih edilmeli.

2- Trafik akışını yavaşlatan bir diğer etken yolların otopark olarak kullanılıyor olması. Serdivan'da yapılan son AVM'nin yeterli otoparkının olmaması ve kullanıcılarının ana caddeyi çiftli olarak otoparka çevirmesi o bölgede trafiği kitliyor. Yeni ve büyük binalar inşa edilirken mutlaka yeterli otoparklarının olması şart koşulmalı, şehrin değişik noktalarında katlı otoparklar inşa edilmeli, yollardaki parklanma sonlandırılmalı.

3-Adapazarı şehir merkezini ikiye bölen demiryolunun yer altına ve kazıklar üstüne alınmasıyla ilgili daha önce yapılan çalışma güncellenmeli ve tren yolunun araç yoluyla kesişmesi önlenmeli.

4-Demiryolu taşımacılığından kesinlikle vazgeçilmemeli. Büyükşehir Belediyesi'nin Adaray'ı Ada Treni'nin güzergahına ulaşacak şekilde uzatılarak devreye sokulmalı, gerekirse bu hatta sadece Adaray'ın çalışması sağlanmalı. (Bu hatla ilgili önerimi daha sonra daha detaylı bir şekilde yazacağım.)

5-Çürümeye terk edilen Adapazarı- Karasu Demiryolu zaman geçirmeden yeniden ihale edilmeli ve Adapazarı-Karasu karayolundaki ağır taşıtların yükünün demiryoluna aktarılması sağlanmalı.

5-Bisiklet Şehri unvanı olan şehrimizde bisikletin spor amaçlı değil ulaşım amaçlı kullanılmasına imkan sağlayacak altyapı oluşturulmalı. Bisiklet yolları standartlarına uygun bir şekilde ve kesintisiz bir şekilde inşa edilmeli ve bakımları sağlanmalı. Öncelikli olarak da Yenikent bisiklet yolu sorunları giderilerek kullanılır hale getirilmeli.

6-İlçelere halk otobüsü adıyla minibüslerle yapılan ulaşım yerine belediye aracılığıyla tüm ilçelere ucuz ve kaliteli toplu ulaşım imkanı sağlanmalı. Böylece ilçelerden merkeze gelmek için otomobil yerine toplu taşıma araçlarının tercih edilmesi sağlanabilir.

Not: Mutlaka herkesin ulaşım ve trafikte yaşanan sorunlarla ilgili farklı çözüm önerisi vardır. Önerilerinizi yorum olarak yazabilirsiniz. S.M.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Sezai Matur - Mesaj Gönder --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak T54 Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan T54 hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler T54 editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı T54 değil haberi geçen ajanstır.

03

Sastop - Adapazarı-Karasu Demiryolu güzergahı yanlış (çamur-sıvı zemin) bir güzergah olup mutlaka değiştirilmesi gerekiyor. Arifiye-Donatımpark-Yazlik- Karaman-Camili- Ferizli olarak değiştirilip Adaray banliyö hatlarına entegre edilmelidir. Maliyeti UAB tarafından karşılanmalı SBB ile ortak hareket edilmelidir. Sapanca Yht-arifiye-donatımpark-Yazlık-Karaman-Camili-Korucuk Seah= 50 kilometre. Alın size Adaray başlangıç projesi. Doğançay ripajınin bitirilmesi ile Pamukova hattınıda Adaray a ekledikmi artı 40 kilometre ile Adaray güzergahı olur. 90 kilometre. Ancak bütün bunların olması için SBB nin Adarayı derhâl ikinci defa hayata geçirmesi gerekmektedir. İllavelakin Sakaryayı yönetenler bu projelerin hayata geçirilmesi için potansiyel oluşmadığını iddia edebilirler. O zaman 2023 de Sakaryalilarin çok ama çok düşünmeleri gerekecektir.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 15 Kasım 00:42
01

Antikor Necmi - Evvela yapılan yatırımlar mantıklı değil.Mesela SSK kavşağında durmadan akan Adapazarı trafiğinin köprü çıkış noktalarındaki kavşaklar yani hastane ve TEK kavşağı yeni yoğunluk bölgesi olacak. Var mı bir çözüm planı

2.Gerek alt geçit gerekse topça kavşağı çıkışlarında trafik lambası olması gerçekten ironi.Geçit en azından et balık yönünde köprülü kavşağa kadar uzanmalıydı. Bu kafayla bu kadar.

3.Çevre yollarını bile ışık manyağı yapan kafa sorun çözemez. Madem büyükşehirsin her isteyene kavşak veremezsin.Mesela bekirpaşa ve sarıcalar yada çaycuma kavşağı bir büyük şehirde olmaz olmamalı.buraları yan yolla kavşağa çıkarırsın. Yıllarca güneşlerde zirai aletler kavşağını e5 te dörtyol kavşağını açmayan -ki gerekliydi- şimdi bulduğu yere lamba takarak trafiği akıtamaz.

4.Fethiye camii kavşağında her akşam kuyruk var.Geçenlerde baktım trafik yok aaa ne güzel lambalar ikaza dönmüş.Bir gün sonra yine eski manzara. O yüzden yatırım olabilir ama bu kafayla çözüm asla.Hastaneye gelmiş insanlardan otopark parası uman zihniyetle bu kadar.Hastahame önünde kaldırımlar paralı otopark.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 14 Kasım 19:45


Anket Sakarya'da yaşadığın için mutlu musun?