Bahçe okulu modeli

Değerli dostlar fırsat buldukça toplumu eğitim alanında bilgilendirmeye çalışıyorum.

Son dönemde yine okullar açılacak mı?

Açılacaksa nasıl açılacak?

Vb tartışmalar artmış durumdadır.

Maalesef 1 yıldır hayatımızda yer alan Covid 19 en çok etkilediği alanlardan birisi eğitim sistemi ve okullardır. Uzaktan eğitim ve EBA sisteminde istenilen verimi alamadığımız aşikardır.

Ancak yine açılma hususunda istenilen sürecin gerçekleşmeyeceği anlaşılmaktadır.

Açılırsak da mutasyona uğrayan virüsün yayılma hızı artabilir ve bu da devam eden aşılama sürecini olumsuz etkileyebilir.

Peki okullar sürekli kapalı kalacak mı?

Şüphesiz bu durum da hem öğretmen, hem öğrenci hem de velilerin korkularını artırarak, psikolojilerini olumsuz yönde etkilemeye başladığına dair araştırmaların yayınlanmaya görmekteyiz.

Peki hiç olanağımız yok mu ?

Okullarda eğitim sürdüremeyecek miyiz? soruları gündemden düşmemektedir.

Şüphesiz son yıllarda okul dışı öğrenme ortamları gibi okul ve sınıf eğitimine alteranatif öğrenme ortamları ve uygulamaları tartışılmaktadır.

"2023 Eğitim Vizyonu"nda Temel Eğitim Temasında yer alan Yenilikçi Uygulamalara İmkan Sağlanacak" şeklindeki 2. Hedefin 2. Eyleminde; "Okulların, bölgelerindeki bilim merkezleri, müzeler, sanat merkezleri, teknoparklar ve üniversitelerle iş birlikleri artırılacaktır." denilmekte ve Ortaöğretim Temasında yer alan "Akademik Bilginin Beceriye Dönüşmesi Sağlanacak" şeklindeki 2. Hedefin 3. Eyleminde ise; "Doğal, tarihi ve kültürel mekanlar ile bilim-sanat merkezleri ve müzeler gibi okul dışı öğrenme ortamlarının, müfredatlarda yer alan kazanımlar doğrultusunda daha etkili kullanılması sağlanacaktır." denilmektedir.

Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin gerçekleştirilebileceği; müzeler, bilim merkezleri, sanat merkezleri, tarihi ve kültürel mekanlar, kütüphaneler, doğal sit alanları ve ören yerleri, teknoparklar, ziyarete açık endüstriyel kuruluşlar, okul dışı öğrenme ortamlarıdır.

Türkiye’de konu daha çok fen öğretimi alanında gündem olmuştur.

Ancak bu süreçte başka bir formatta gündeme alınabilir mi? Mutlaka sınıf ta ya da laboratuar da eğitim olmazsa olmaz mı?

Şüphesiz eğitim her yerde olur. 1973 tarih ve 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu’nun ilkelerinden birisi de “Her Yerde Eğitim” ilkesidir.

O zaman eğitim sınıf dışı ortamlarda da gerçekleştirilebilir. Yine 08.02.2019 tarihli mevcut MEB Bakan Yrd imzalı okullara gönderilen yazı da mevcuttur. O zaman MEB neden eğitimi sınıfın dışına taşımamakta ısrar etmektedir?

Türkiye’de 1 Nisan- 31 Ekim tarihleri arasında havalar istenilen yeterli sıcaklığa sahip olmaktadırlar. Ancak yağmur ve aşırı güneş riskleri mevcuttur. Öyle ise acaba okul dışı açık alanlarda öğrenme ortamları üretilemez mi ?

Kesinlikle üretilebilir. MEB Sn Prof Dr Ziya Selçuk’a açık çağrı yapıyorum.

1 Nisan 2021 e kadar online eğitime devam edelim. Mutasyonlu virüsün yayılımı arttırmayalım.

O tarihe kadar ayrıca hızlı bir biçimde devlet ve belediyeler okullara destek olmalı ve okul bahçelerinde açık alanlarda BAHÇE OKULU MODELİ nin altyapısını kuralım.

Bu nasıl olacak ve işleyecek ?

Açıklayayım. Bakanlık da zaten Okul Dışı Öğrenme Ortamlarını tavsiye etmiyor mu ?

Bu modelde Belediyeler cenaze evlerine verdikleri tüm çadırları acilen toplamalıdırlar.

Tüm Belediye Başkanlarımıza sesleniyorum:

Lütfen bu zor süreci aşmak için ölüye değil diriye yatırım, çocuklarımıza yatırım yapalım.

Bu çadırlar derhal okullara zimmetlenmeli ve dağıtılmalı ve belediye personelleri okul bahçelerine sosyal mesafeli bir biçimde bu çadırları kurmalıdır.

Açık alanda okul bahçesinde çadırlar kurulduktan sonra, altlarına okul sıraları taşınmalı ve sınıflar açık bahçede oluşturulmalıdır.

Ayrıca portatif yazı tahtaları yada kara tahtalar ile tamamlanmalıdır.

Böylece açık havada ve yağmur ve güneşten korumalı olarak 1 Nisan dan 15 Temmuz’a dek yüzyüze Bahçe Okulu Modeli uygulanabilir ve çocuklarımızın yaşadığı bu eğitim sorunu minimize edilebilir.

Tabii ki maske mesafe ve temizlik ile ilgili tüm önlemler okul bahçesinde her açık sınıfın yanına dezenfektanlar ve öğretmen masasına kolonyalarla desteklenebilir.

Teneffüs uygulaması ise diğer sınıfları rahatsız etmeden tuvalet ihtiyacı ile giderilebilir. Ayrıca parklara yakın alanlardaki okullar Beden Eğitimi vb sosyalleşme ihtiyacını giderecek eğitsel etkinliklere yönelik dersleri çocuk parklarında yapılabilir.

Bazı sınıflar çocuk parkında eğitimini görürken, diğer sınıflar okul bahçesinde kontrollü açık ortamlarda BAHÇE OKULUnda eğitimi görebilirler.

Bazı sınıflar da okullara yakın yerlerdeki müze, ören yeri, tarihi alanlar vb yerlere de götürülerek çocukların Okul Dışı Öğrenme Ortamları ile eğitimleri etkili hale getirilebilir.

Bu süreçte belediyelerin otobüsleri de kullanılarak maliyet minimize edilebilir. Yani MEB, Belediye, Okul Müdürlükleri ve hatta veli destekleri ile biz 1 Nisan-31 Ekim tarihleri arasında çocuklarımızı BAHÇE OKULU MODELİ ve OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI kullanılarak etkili bir biçimde eğitebiliriz.

Neden olmasın ?

Yeter ki var olan kalıplarımızın dışında da eğitim olabileceğini ve uygulanabileceğini algılayalım ve kabul edelim.

Saygılarımla

Saygılarımla

Prof.Dr. Osman TİTREK

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Osman Titrek - Mesaj Gönder --- Okunma

# maske

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak T54 Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan T54 hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler T54 editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı T54 değil haberi geçen ajanstır.



Anket Sizce Sakaryaspor Başkanı kim olmalı?