Sakarya’nın Bisiklet Altgeçitleri

Şehir beyaza bürünmeden 1 hafta öncesinde büyüklerin söylediği gibi hava kar topluyordu. Pandemi nedeniyle uzun turlar yapamayınca güzel havaları görür görmez bisiklet kullanımımızı arttırmaya çalışıyoruz. Özellikle şehir merkezindeki firmalar ile toplantılarıma giderken park sorunu ve trafikle boğuşmamak için ofisten bisikletimi alıp ulaşımımı bu şekilde sağlıyorum. Çünkü Adapazarı merkezinde arabayla hareket etmek gerçekten bir çile…

Hepinizin bildiği üzere benim gibi binlerce Sakaryalı, dört mevsim bisikletiyle ulaşımını sağlıyor. Eve, işe, okula, camiye, pazara, berbere, markete, bakkala pedallıyor. Özellikle havalar daha elverişliyse caddelerde vızır vızır bisikletlileri görebiliyorsunuz. Yeni yapılan bisiklet yolları ise onların daha güvenli şekilde ulaşımlarını sağlıyor. İşte bu yeni bisiklet yollarından olan, 3 yıl önce tamamlanan Çark Deresi Bisiklet Yolundan ve altgeçitlerinden bahsetmek istiyorum.

Eski çalıştığım kuruma ulaşırken yıllarca her sabah ve akşam kullandığım bu yolda şu an toplamda 6 adet altgeçit var. Altgeçitleri ara sıra paylaşıyordum ve hepsini derleyip paylaşmak isteğim vardı. Nihayet vakit ayırabildim ve hepsinin görüntüsünü aldım ve paylaşıyorum.

Hepsinden şu an güvenli şekilde geçiş sağlayabiliyorsunuz. Kent Park ve Millet bahçesi başlangıcından Yazlık Köprübaşı’na kadar hiçbir şekilde motorlu araç trafiğine dahil olmadan dere kenarından rahatlıkla sürüş yapabiliyorsunuz. Özellikle Yazlık Kavşağı içinden geçerken o keşmekeş trafiğe dahil olmadan kavşağın orta yerinden bisikletle geçmek gerçekten özel hissettiriyor.

Peki bisiklet kullanıcılarından bu altgeçitlerle ilgili talep ve şikayetler yok mu? Biraz da onlardan bahsetmeliyiz.

Öncelikle altgeçitlerdeki aydınlatmalar gündüz de açık olmalı. Gerekirse sensörlü, belki öyledir bilgim yok, güneş enerjili bir sistem ile aydınlatmalar daim olmalı. Çünkü gündüz de karanlık oluyor.

Bir ikinci konu ise 813 Sokak’tan Eski Kazımpaşa Caddesi’ne bağlanan köprü altındaki geçitlerde bir su birikmesi sorunu oluyordu. Daha önce bildirmiştik ve bir çözüm bulunmuştu fakat Çark Deresi yükselince hala bu altgeçit altında su birikiyor ve bisikletle geçmek imkansız hale geliyor.

Altgeçitlerin genel bakımı da bu şekilde rutin yapılmadığını düşünüyorum. Çünkü altgeçitleri mesken belleyen kimseler buraları cam kırıkları ve çeşitli çöpler ile kirletiyorlar.

Bazı bilinçsiz moto kuryelerin de bu yolu kullanmaları risk teşkil ediyor. Nihayetinde bu yol yaya paylaşımlı bir bisiklet yolu ve motorlu araçların girmesi yasak.

Yazlık Kavşağından Köprübaşı’na çıkan altgeçitle bir anda kendinizi ana caddede buluyorsunuz. Hem motorlu araçlar için hem de bisikletliler için burada uyarıcı işaretlendirmelerin yapılmaya ihtiyaç var. Allah korusun ciddi kazalar oluşabilir.

Altgeçitlere bir öneri daha; bu altgeçitlerin görsellerle zenginleştirilmesi önerim vardı. 2018 yılında geçitler yapılmaya başladığında dünyadaki örneklerini inceledim ve yapılanlarda harika görseller ile zenginleştirildiğini gördüm. Burada bu çağrımı yenilemek istiyorum. Şu an altgeçitler grafiti ile dolu. Grafiti de bir sokak sanatıdır ve seviyorum fakat altgeçitlerimizi şehrimizin imgeleriyle harikulade şekle getirecek şehrimizin ressamları var. Eminim karşılık bile beklemeden burada birçok çalışma yapabilirler. Ki bu şekilde şehrin sanatçılarını yatırımlara dahil etmek tüm toplum nazarında olumlu bir bakış açısı geliştirir. Katılımcı bir şehir olmak da sanırım bunu gerektirir.

Son olarak daha önceden bisiklet yollarının belirli bölgelerinin isimlendirilmesi önerisinde bulunmuştum. Fakat görüşmelerim sonucunda bunun farklı riskleri olduğunu anladım. En azından bu altgeçitlerimize şehrimizde bisiklet adına önemli izler bırakmış büyüklerimizin isimlerinin verilmesi de bu kıymetli yatırımlara manevi ve güçlü bir anlam kazandıracaktır diye düşünüyorum.

Keyifle ve güvenle bisiklet sürdüğümüz Çark Deresi Bisiklet Yolundaki altgeçitlere yönelik talep, şikayetler ve öneriler bu şekilde.

Altgeçitlerimizi sosyal medyada paylaşınca birçok şehirden bisikletliler gıpta ile bakıyor ve çeşitli yorumlarda bulunuyorlar. Birçok şehirdeki bisiklet yollarındaki kavşak geçişlerinde bisikletliler sorun yaşarken şehrin ana arteri sayılan bu yerlerden bisikletlerimizle güvenle geçebiliyoruz. Şimdi bu altgeçitlerimizi daha renkli daha güvenli ve daha işlevsel kullanabilmek ise bugün çok daha kolay… Umarım gerçekleşir.

Arabalar en yoğun trafik olan caddelerde bekleyedursunlar, biz arabaların altından hızlıca geçip ulaşımlarımızı sağlıyoruz.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Mert Atalay - Mesaj Gönder --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak T54 Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan T54 hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler T54 editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı T54 değil haberi geçen ajanstır.

02

NİETSCHE - Bisikletsiz kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 16 Şubat 16:07
01

Şebnem - Henüz bisiklet kullanan kesimden olmasam da ilgiyle okudum. Çok bilgilendirici bir yazı. Fikirler çok değerli ve umarım en kısa zamanda değerlendirilir. İsim verme ve resimlendirme ekstra ilgimi çekti. Daha fazla insana ulaşabilmek dileğiyle.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 14 Şubat 21:47


Anket Sizce okullar açılmalı mı?