Ada Treni korona riskini artırır mı?

Adapazarı Treni'nin seferleri korona süreciyle birlikte durduruldu.
Normalleşme sürecinde herşey eski haline dönerken Adapazarı Treni'nin seferleri korona gerekçe gösterilerek başlatılmadı.
Bu tren sadece Adapazarı Halkının, Adapazarı Garı'ndan İstanbul'a gittiği bir tren değil.
Adapazarı Treni'yle Adapazarı'ndan, Sapanca'ya, Derbent'e İzmit'e, Hereke'ye, Gebze'ye gitmek mümkündü.
Bu istasyonlardan binenler de Adapazarı'na gelebiliyordu.
Bu trenle Pendik veya Gebze'ye giderek Marmaray'la Halkalı'ya kadar gitmek mümkündü.
Adapazarı Treni'ni 2012'de yol yapımı bahane edilerek seferleri durdurulmadan önce
yaklaşık 4 milyon yolcu kullanıyordu.
Yol açıldığında bu kadar önemli olan trenin güzergahı kısaltıldı.

Adapazarı Garı'na gelmesi için aylarca Ankara'ya yalvardık, durduk,

Allah'tan yerel seçimler geldi de Adapazarı Halkı geçen yıl trenine kavuşabildi.
2012 öncesinde Haydarpaşa-Adapazarı Garı arasında çalışan tren son olarak Pendik-Adapazarı gar arasında çalışıyordu.
2012'ye kadar günde karşılıklı 12 ( Toplamda 24) sefer yapan tren sefer sayısı 8-10 sefer olarak belirlendi.
Hattaki bazı istasyonlar kapatıldı.
Vagon sayısı düşürüldü.
Daha önce 7 vagon ile hizmet veren trenin vagon sayısı 4 olarak belirlendi.
Bunca olumsuzluğa rağmen vatandaş treni ucuz olduğu için tercih etti.

Son dönemde yolcu sayısı da arttı.
Peki pandemi sebebi ile tamamen seferden kaldırılması çözüm mü?
Geçen hafta AKP Genel Başkan Yardımcısı Ali İhsan Yavuz, korona salgını nedeniyle tren seferlerinin yeniden başlatılmadığını bildirdi.
Buna gerekçe olarak bu trenin ara istasyonlarda yolcu alması nedeniyle sosyal mesafenin korunamayacağı endişesini gösterdi.
Oysa bu tren çalışmadığı için Gebze-Adapazarı arasında yolcu taşıyan ve bir çoğu artık hurdaya ayrılması gereken minibüsler sıkış tepiş ve ayakta yolcu taşıyor.
Adapazarı Treni çalışmadığı için o minübüslerde olması gerekenden çok daha fazla yolcu taşınıyor ve daha fazla kişi, daha büyük korona riskiyle yolculuk yapmaya zorlanıyor.
Tren seferlerinin yapılmaması sadece bu minibüslere ve İstanbul'a yolcu taşıyan otobüs firmalarına yarıyor.

Otobüsler çalışıyor, minibüsler, hatta taksi dolmuşlar çalışıyor.

Metrosu, YHT'si, uçağı her biri yolcu taşıyor.

Ama bölgesel trenlere bu izin verilmiyor.

Anlatılan gerekçe bana mantıklı gelmiyor...
Ben aksine Adapazarı Treni'nin yeniden sefere çıkmasının korona riskini arttırmayacağını aksine azaltacağını düşünüyorum.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Sezai Matur - Mesaj Gönder --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak T54 Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan T54 hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler T54 editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı T54 değil haberi geçen ajanstır.

01

Hüseyin Avni Bayrak - Bu treni çalıştırmamak için bahane aranıyordu.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 18 Eylül 11:30


Anket Sizce Sakaryaspor'da ilk 4 haftada kaybedilen 6 puanın sorumlusu kim?