Yerli ve Milli Trenle Adapazarı-Gebze seferi

    Yıllardır Adapazarı’ndan İstanbul’a ulaşım için tren kullanırım. Bir süredir Adapazarı-Gebze hattında, hepimizi gururlandıran yerli ve milli trenimizle seyahat ediyoruz. Çok sık kullandığım bu yeni trenle ilgili, daha iyisine ulaşmak adına sizlerle paylaşmak istediğim tespitlerim var.

    Yerli ve milli treni doğru bir şekilde değerlendirmek için, daha önceden kullanılan trenle - E68000 lokomotifin çektiği TVS2000 vagonlarla - kıyaslamak gerekir. Bu yüzden iki seçeneği de birkaç başlık altında iyi ve kötü yönleriyle kıyaslayacağım.

KAPASİTE

   Önceki trende 2+2 oturma düzeninde bir vagon ortalama yetmiş kapasiteye yani toplam beş vagon üç yüz elli kişi kapasiteye sahipken,

    Yerli ve milli trende kapasite 322’ye düşmüş durumda 2+2 oturma düzeninde 4 vagon, 2+1 oturma düzeninde ve daha pahalı olan 1 vagon mevcut.

  

Yerli ve Milli Trenle Adapazarı-Gebze seferi

TCDD internet sitesinde yerli ve milli tren’in koltuk seçme ekranı

 

KONFOR

    İki treni de onlarca kez kullandım ve TVS2000 vagonların çok daha konforlu olduğunu söyleyebilirim. TVS2000 vagonların koltuklarında oturduğunuzda önünüzde bir boşluk kalıyor. Önünüze büyük bir bavul sığabiliyor ya da ayaklarınızı rahat hareket ettirme imkanı tanıyor ve baş üstündeki bagaj yeri çok daha büyük.

     Yolculuk esnasında bilgisayarla çalışma veya telefonu şarj etme durumunda ise iki yolcuya bir priz düştüğünü de ekleyelim. Yolculuk bittiğinde istasyonlarda durulduğunda ise kapıların çoğunlukla yolcular tarafından açıldığını da unutmamak gerekiyor.

 

Yerli ve Milli Trenle Adapazarı-Gebze seferi
Yerli ve Milli Trenle Adapazarı-Gebze seferi

TVS2000

 

    Yerli ve milli trende ise baş üstü bagaj bölgesi oldukça küçük. Büyük bir sırt çantası koymak isterseniz her an düşecek düşüncesi aklınızın bir kenarında bulunuyor. Neyse ki vagonlar arası bölümlerde her yolcuya yetecek kadar olmasa da bagaj bölümleri mevcut. Büyük bir bavulunuz varsa erken gidip o bagaj yerini kapmak gerekebilir.

Oturduğunuz zaman ise önünüzde herhangi bir boşluk yok ve eğer uzun boyluysanız diziniz ön koltuğa dayanabilir.

 Ayrıca yolculara birer priz düşmekte.

 Daha iyi bir izolasyona sahip olduğu için de dış sesleri nispeten daha az duyuyorsunuz.

Ekstra olarak bir bar ve yemek yeme bölümünün bulunduğu bir vagon var. Bar kısmı her zaman boş. Her ne kadar o işlev için yapılmış olmasa da tren içerisindeki yapılan satışlar için bu bölge bir depo olarak kullanılıyor. Yemek yeme kısmında ise bar sandalyesine oturup masaya yemeğinizi koyup, karşınızdaki aynadan kendinize bakarak yemek yiyebiliyorsunuz.

 Kapıların otomatik olduğunu da ekleyelim.

 

Yerli ve Milli Trenle Adapazarı-Gebze seferi
Yerli ve Milli Trenle Adapazarı-Gebze seferi
Yerli ve Milli Trenle Adapazarı-Gebze seferi
Yerli ve Milli Trenle Adapazarı-Gebze seferi

BİLET ALMA

    Bilet alma diye ayrı bir başlık yazmamın sebebi önceki trende mobil uygulamadan düz oturmak için aldığınız bir bilet ters koltuk çıkabiliyordu ve seyahat boyunca ters gidiyordunuz. Trenin koltuk düzeniyle uygulama arasında hep bir uyuşmazlık vardı.

    Yeni trende bu uyuşmazlık yaşanmıyor. Aldığınız bilet uygulamada ne ise o çıkıyor.

SÜRE

    Yeni trene geçilmesiyle Adapazarı – Gebze seferinde sürede herhangi bir düşüş yaşanmadı. Her ne kadar TCDD mobil uygulamasında hala 1 saat 23 dakika yazılı olsa da eski trende olan gecikmeler, yine YHT ile tam bir uyum yakalanamamasından kaynaklı devam ediyor ve bu süre 1 saat 40 dakikalara kadar çıkıyor.

SEFER SAYISI

      YHT ile uyumun yanı sıra talepten de kaynaklı olarak yeni trende sefer sayısı da değişmeyenler arasında. Adapazarı’ndan 06:25, 09:50,13:40, 17:40, 20:50; Gebze’den ise 7:30, 10:55, 13:20, 17:30, 20:45 kalkışlı olmak üzere beşer sefer mevcut. Hafta sonu veya hafta içi de herhangi bir değişiklik olmuyor. Talebin düşük olmasının ana sebebi ise trenin sadece Gebze’ye kadar gitmesi sayılabilir. Gebze’den sonra Marmaray ile Yenikapı ve Söğütlüçeşme gibi merkezlere gitmek bir saatten fazla sürüyor ve bu yolculuk az yukarda iki tren için saydığım olumlu taraflardan da yoksun bir tren ile yapılıyor. İnsanlar çok daha konforlu otobüs yolculuğunu ya da bilet bulursa Arifiye’den YHT’yi tercih ediyorlar.

        Son olarak bazı yönleriyle iyi bazı yönleriyle kötü denebilir bir yenilik olduğu söylenebilir. Ama yeni bir şeyin sadece yeni olmasından kaynaklı olan artıları da zamanla kayboldukça ortada eskisinden daha kötü bir şey kalacağını düşünüyorum. Bu yüzden ortadaki üründen çok memnun olmadığımı söylemeliyim. Kapasite, konfor ve süre konusunda herhangi bir gelişme olmadan ortaya konulan yeni şeyin özellikle uzun vadede yolcuların yararına da olduğunu düşünmüyorum. Yerli ve milli yine bir tren olsaydı ama keşke her konuda öncekinden iyi olsaydı.

 GÜROL KAYMAZ KİMDİR?

Halen Marmara Üniversitesi İktisat Fakültesi'nde öğrenimi sürdüren Gürol Kaymaz, kürek sporuyla ilgileniyor.  Erenler Kayalar Memduhiye Mahallesi'nden olan Kaymaz, şehir ve ülke sorunları üzerine denemeler yazmaktadır. 

 

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Gürol Kaymaz - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak T54 Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan T54 hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler T54 editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı T54 değil haberi geçen ajanstır.



Anket Sizce Sakarya'nın en önemli sorunu ne?