Kaza mı, yoksa ihmal mi?

30 Temmuz Pazar Karasu’da bir trafik kazası meydana geldi.

Bir otomobil sürücüsü duble yolda seyrederken aynı yönde giden patpat’a çarpmamak için direksiyonu kırıp orta refüjü aşarak karşı şeride geçti.

Ters dönen araç refüjdeki aydınlatma direğine de çarparak durabildi. Sonuç; araç pert ve dört yaralı… Tek teselli, can kaybı yaşanmaması…

Yerleşim alanlarının içinden geçen bu yol üzerinde hizmete açıldığı günden bu yana sayısız kazaya şahit olduk. Kanıksadık desem yeridir!

20 yıldır AKP’nin seçmenine otoban diye yutturduğu duble yolların, kazalara davetiye çıkaran eksikleri konusunda çokça yazı yazdım.

Karasu’da meydana gelen son kazayı, ‘ilçenin nev-i şahsına münhasır’ (ilçeye özel) diye tanımlamak mümkün…

Bir kere, bu yolda kazaları önlemeye yönelik hiçbir tedbir alınmış değil. Tam tersi, kazaya yol açacak yetkililerin ihmalinden kaynaklanan onlarca neden sayabilirim.

Uzatmadan sıralayayım…

İlçenin doğu girişinden başlayarak Kocaali’ye kadar olan güzergâhta hız sınırını gösteren herhangi bir uyarı işareti yok!

Güzergâh yoğun bir yerleşim alanından geçiyor. Duble yollarda otomobiller için konulan 110 km/s limiti burada geçerli mi değil mi, belli değil!

Bırakın Türkiye’yi, Sakarya’nın aynı özellikleri taşıyan diğer ilçelerinde durum tam tersi… Hız uyarı levhalarından geçilmiyor.

İkincisi; şehir içi geçişi olan yaklaşık 3,5 km’lik duble yolun her iki tarafında bulunması gereken güvenlik şeridi es geçilip yerine kaldırım yapılmış.

Yani, yoğun bir trafik seyri sırasında önünüzde giden araç aniden duracak olsa güvenli alana kaçma şansınız yok!

Şehir içi dolmuşlarının duble yolu kullanması ayrı bir dert. Güzergâhta kısıtlı sayıda cep var. Dolmuşlar cep bulunmayan yerlerde de durup yolcu alıyor veya indiriyor. Haliyle iki şeritten biri tıkanıyor.

3,5 km’lik şehir içi geçişinde sadece bir tane üst geçit var. Tek alt yaya geçidi güvenli olmadığı gerekçesiyle kullanılmıyor.

Işıklı kavşak sayısı da sadece 5 tane. Kodu uygun olan yerlere araçlar için alt geçiş yapımı ihmal edilmiş. Bu konuda yerelden Karayolları’na talep dahi gitmediğini biliyoruz.

Yol boyunca tarım arazileri ve yeni oluşan yerleşim alanlarına giriş-çıkış için fiilen kullanılan çok sayıda sapak var. Bu uygulama Karayolları yönetmeliklerine açıkça aykırı… Yetkililerce bilinen ve göz yumulan bir durum söz konusu…

İşte bu özellikleri taşıyan bir yoldan bahsediyorum.

Dolmuşu bu yolda seyrediyor. Patpat denilen ve traktör römorkuyla tarlaya-bahçeye ulaştırılması gereken garip araçlar bu yolda cirit atıyor.

İki veya üç tekerlekli bisiklet mi istersiniz…

Sürat denemesi yapan motosiklet mi…

Yoksa OSB’ye sac taşıyan 40-50 ton Kapasiteli TIR’ları mı tercih edersiniz, inşaatlara sıvı beton ve diğer malzemeler taşıyan devasa kamyonlar mı?

Ve bunların arasında cüce kalan otomobiller ve minibüsler mi?

İlçenin adliyesi, Karasu Devlet Hastanesi emniyet müdürlüğü binası…

Meslek Yüksekokulu, Anadolu Lisesi, iki özel kolej…

OSB ve Küçük Sanayi Sitesi…

Sayısız düğün salonu ile bazı büyük marketler, imalathaneler, işletmeler bu güzergâhta konumlanmış.

Çözüm nedir diye soracak olursanız, söyleyeyim…

Acilen imar planında yer alan ve görmezden gelinen yan yollar yapılmalı. Şehir içi minibüsler ile yolun her iki tarafında yer alan kurum ve işletmelere ulaşım yan yollardan yapılmalı.

Yaya üst ve alt geçitler çoğaltılmalı.

Duble yolla yan yol kafes tellerle ayrılmalı.

Bunu yıllardır yazıyor ve anlatıyoruz; dinleyen ve çözüm için harekete geçen yok. Karasu Belediyesi topu Büyükşehir’e atıyor… Büyükşehir ‘Bütçede para yok’ mazeretine sığınıyor… Karayolları da ‘Beni kimse dinlemiyor’ mazeretleriyle konuyu geçiştiriyor.

Buradan açıkça ilan ediyorum. Bu güzergâhta meydana gelen ve bundan sonra olacak kazalar kesinlikle ihmaller zincirinin sonucudur.

Kısaca bile bile cinayete teşebbüs veya ortak olmaktır!

Muhtemel failleri de yukarıda saydığım yetkili kurumlardır.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Cihan Ersöz - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak T54 Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan T54 hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler T54 editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı T54 değil haberi geçen ajanstır.



Anket Sizce Sakarya'nın en önemli sorunu ne?
Tüm anketler