2012 yılına kadar günde Haydarpaşa- Adapazarı arasında karşılıklı 12, toplamda 24 seferi olan Adapazarı Treni uzun bir aradan sonra 2019 yılı Martında Adapazarı Garına girebilmişti.
Seferlerin durdurulduğu 2012 yılına kadar yüzde yüz kapasite ile çalışan ve yılda 5 milyonun üzerinde yolcu taşıyan Adapazarı Treni, yeni dönemde karşılıklı 5 toplamda 10 sefer yapabiliyor.
Varış mesafesi Gebze’ye kadar ve durduğu istasyon sayısı da neredeyse yarıya kadar düşmüş durumda.
Oysa artan yakın fiyatları ve otobüs biletlerine yapılan zamlar sonrasında trene ihtiyaç o kadar arttı ki.
Bazen Gar’da trenin kalkış ve dönüş saatlerine denk geliyorum…
İnanılmaz bir yoğunluk var.
İzmit ve İstanbul’da öğrenim gören Sakaryalı öğrencilerle ile Sakarya’da öğrenim gören İzmit ve İstanbullu öğrenciler treni düşük ücreti( otobüse göre) nedeniyle yoğun olarak kullanıyorlar.
Otobüsle İstanbul Harem’e 250 lira, Esenler’e 300 liraya gidebiliyorsunuz.
Adapazarı Gebze tren bileti ise 83 lira.
Vatandaş trene bilet bulamadığı için tek tercihi olan otobüsle seyahat etmek durumunda kalınca istedikleri gibi birlikte fiyat belirleyebiliyorlar.
Aslında tek sorun Adapazarı Gebze treninde değil.
Ankara ve Konya yüksek hızlı trenleriyle ilgili de benzer bir sorun var.
Bu iki tren Arifiye istasyonunda duruyor.
TCDD yönetimi Arifiye’nin YHT’nin tek istasyonu gibi görmeyip geçen trenlerin yarısını bile durdurmuyor.
Dursalar bile Arifiye’ye yeterli bilet kontenjanı ayrılmıyor.
Ankara’ya ve Konya’ya YHT ile gitmek için günler öncesinden yer ayırmak gerekiyor.
TCDD her nedense Sakarya yolcusunu taşımak istemiyor…
Veya Sakarya’nın sesini Ankara’ya ileten yok.
İktidar partisi milletvekillerinin halkın tren seferlerinin arttırılması yönündeki beklentisini Ulaştırma Bakanlığı’na ve TCDD’ye mutlaka bildirmesi gerekiyor.
Aynı zamanda Demiryol-İş Sendikasının Genel Başkanı olan Türk-İş Başkanı Ergün Atalay’ın TCDD yönetimine üç trenle ilgili şehrin talebini iletmesi sorunun çözümüne katkı sunabilir.
Makale Yazısı-
Tren seferleri artmalı
Yazar Sezai Matur - Mesaj Gönder
Yorum yazarak T54 Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan T54 hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler T54 editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı T54 değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak T54 Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan T54 hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler T54 editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı T54 değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(1)Dedim - Rant varsa olur. Yoksa İnşallah ilgilenen olur.
Yazılan yorumlardan T54 hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler T54 editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı T54 değil haberi geçen ajanstır.