SEO hizmeti: Bilmeniz Gereken Her Şey

Web sitelerinin görünürlüğünü ve nihayetinde organik arama trafiğini artırmayı amaçlayan arama motoru optimizasyonu hizmetlerine SEO hizmeti denilir. SEO hizmeti genellikle SEO kapsamındaki tüm alanlarda uzman olan ajanslar tarafından sağlanır. Sektördeki deneyimini geniş kitlelerle paylaşmak isteyen Atalay Sıdar tarafından kurulan Simur Digital SEO hizmeti konusunda başvurabileceğiniz ilk adrestir.

Web sitelerinin görünürlüğünü ve nihayetinde organik arama trafiğini artırmayı amaçlayan arama motoru optimizasyonu hizmetlerine SEO hizmeti denilir. SEO hizmeti genellikle SEO kapsamındaki tüm alanlarda uzman olan ajanslar tarafından sağlanır. Sektördeki deneyimini geniş kitlelerle paylaşmak isteyen Atalay Sıdar tarafından kurulan Simur Digital SEO hizmeti konusunda başvurabileceğiniz ilk adrestir.

SEO hizmeti çok önemlidir. Çünkü; web trafiğinin yaklaşık %93’ü arama motorlarında gerçekleşir. Eğer bir işletme ya da marka web sitesinin internet kullanıcıları tarafından bulunmasını istiyorsa büyük arama motorlarında indekslenmeyi ve üst sıralarda yer almayı başarmalıdır. Bilinen şu ki, arama motorlarında herhangi bir arama yapan kullanıcıların ortalama %75’i SERP de denilen arama motoru sonuç sayfalarının yalnızca ilk sayfasında kalır ve diğer sayfalara geçmezler.

Kolay bir dünyada web sitenizi oluşturabilir ve organik trafiğin web sitenize gelmesini bekleyebilirsiniz. Bununla birlikte, muhtemelen sizinkine benzer temalara ve konulara odaklanan pek çok web sitesi vardır. Arama motorları kullanıcıların yaptığı arama sonuçlarında hangi web sitelerinin listeleneceğine belirli algoritmalar dahilinde karar verir. SEO hizmeti en doğru optimizasyon çalışmalarının yapılması ve web sitesinin arama motorlarında ilgili arama sorguları için web trafiği yakalamasını sağlama noktasında kritik öneme sahiptir.

Önemli SEO Sıralama Faktörleri Nelerdir?

SEO tartışmasız bir şekilde önemlidir ve web sitesini arama motoru trafiğini yakalaması için yapılması zorunludur. Arama motorları web sitelerinin arama sonuçlarında nasıl sıralanacağına karar verirken bunun için yüzlerce sıralama faktörünün yer aldığı bir algoritma kullanır.

Tüm SEO uzmanlarının hemfikir olduğu nokta, içeriğin kral olduğudur. Arama motorları kullanıcıları, sorgularıyla en ilgili içerikle eşleştirmeyi hedeflerler. Bu nedenle sayfadaki içeriğe, içeriğin güncelliğine bakar ve içeriğin doğru olup olmadığını anlamak için karmaşık algoritmalardan faydalanırlar.

Ancak SEO yalnızca içerikle ilgili bir süreç değildir. Mükemmel içeriklerini olsa da eğer kötü kullanıcı deneyimi sağlarsanız, kullanıcılar web sitenizi kısa sürede terk eder ve yeniden ziyaret etmez. Bu arama motorlarının kesinlikle onaylamadığı ve bu nedenle mükemmel kullanıcı deneyimi sunan web sitelerini üst sıralara taşımasıyla sonuçlanan bir unsurdur. Kullanıcı deneyimini mükemmel kılan hızlı sayfa hızı, sorunsuz gezinme, mobil uyumluluk ve açılır mesajların olmaması gibi pek çok farklı etken vardır. Kullanıcıların web sitesindeki içerikli kolay ve hızlı bir şekilde tüketebilmesi ve web sitenizde rahatlıkla gezinebilmesi kullanıcı deneyimi açısından çok önemlidir. Mobil cihazların giderek yaygınlaşması ve web trafiğinin büyük kısmının mobil cihazlar üzerinden gerçekleşmesi bu özelliğin önem kazanmasının altında yatan nedenlerin başında gelir. Arama motorları kullanıcı deneyimiyle ilgili bir dizi sinyali web sitesinin sunduğu kullanıcı deneyimini derecelendirmede kullanılacak tek bir ölçülebilir sinyalde birleştirir. Bu sayede kullanıcıların bir web sayfasıyla etkileşim deneyimini nasıl algıladıkları ölçülür bu faktörlerin optimize edilmesi web’i tüm web tarayıcıları ve kullanıcıları için daha keyifli bir yer haline getirir. Ayrıca web sitelerinin mobil cihazlarda kullanıcı beklentilerine göre gelişmesine imkan verir.

Teknik SEO En Önemli Sıralama Faktörlerinden Biridir

Kullanıcı deneyimi ve teknik SEO sıralama faktörleri bazı noktalarda örtüşür. Bunlar sayfa hızını artırmak için en iyi web geliştirme uygulamalarını, ayrıca meta veri optimizasyonunu ve web mimarisiyle ilgili hususları içerir.

Arama motorları, kullanıcıların içerik ararken ipucu olarak bıraktıkları davranışsal verilere de güvenirler. Bu, belirli bir sorgu için tıklama oranlarını veya bir kullanıcının bir sonuca tıkladıktan sonra çok hızlı bir şekilde geri düğmesine basmasını içerebilir. Bu sıralama faktörleri her zaman şeffaf değildir. Bu nedenle web uzmanları, arama motorlarının bıraktığı ince ipuçlarına, arama motoru uzmanlarından ve çalışanlarından gelen geri bildirimlere güvenmelidirler.

Backlink, web sitelerini işaret eden bağlantılara verilen isimdir. Arama motorları, belirli bir sayfaya kaç bağlantının işaret ettiğine ve bağlantının hangi sitede bulunduğuna bakar. Harika bir içerik varsa ve kullanıcılar bunun kapsamlı ve güvenilir olduğunu düşünüyorsa web sitesi üzerinden bağlantı kurmak isterler. Ancak backlinklerin her birinin kalitesi birbirine eşit olmadığından arama motorları bağlantının değerini bağlantının kalitesine göre belirler.

Web siteleri daha fazla görünürlük kazandıkça, web sitesi ziyaretçilerinin sayısında diğer bir deyişle organik trafikte artış gözlemlenmeye başlar. SEO çalışmaları işletmelere ve markalara ürünleriyle ve hizmetleriyle ilgilenme olasılığı en yüksek olan kitleyi hedefleme ve bu kitleye ulaşma imkanı sunar. Böylece marka, faaliyet gösterdiği sektördeki rekabette müşterilerin ilk tercihi haline gelebilir. Elde edilen yeni ve organik trafik; nitelikli potansiyel müşterilere ulaşma, marka bilinirliğini artırma ve yeni büyüme fırsatlarına ulaşma imkanı verir. Arama sonuçlarının en üst sıralarında yer alındığında işletme ya da marka müşteriler tarafından sektörün otoritesi olarak görülmeye başlar.

Bu sonuca ulaşabilmek için etkili anahtar kelimelerin kullanıldığı başarılı SEO çalışmalarının yapılması, sektör analiziyle güçlü ve zayıf yönlerinin analiz edilmesi, site dışı optimizasyon çalışmalarının eksiksiz bir şekilde yerine getirilmesi ve SEO stratejilerinin sürekli iyileştirilmesi ve geliştirilmesi gerekmektedir.

12 Nis 2022 - 20:18 - Teknoloji --- Okunma



göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak T54 Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan T54 hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler T54 editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı T54 değil haberi geçen ajanstır.



Anket Sakarya'da yaşadığın için mutlu musun?