BMC'nin son Karasu kararı!

Ekonomi yazarı Barış Soydan Halk tv. com’ da kaleme aldığı 24 Şubat tarihli makalesinde BMC’nin Altay tankını üretmek için Karasu’da inşa etmeye başladığı fabrika konusunu ele aldı. Soydan BMC’ye Karasu meselesini sorduğunu belirterek “Ben bu açıklamadan Karasu’daki fabrikadan vazgeçildiğini ya da vazgeçilmek üzere olduğunu çıkardım” değerlendirmesinde bulundu.

Çoğunluk hissesi işadamı Ethem Sancak’a ait Katar ortaklı BMC’nin 2019 yılında  Karasu’da başlattığı ve ardından Sancak’ın hisselerini devralan Tosyalı Holding’in yatırımı durdurduğunu açıkladığı “Savunma Sanayi” konusundaki tartışmalar bitmiyor.

BMC İLE GÖRÜŞME

 Halk tv.com’un ekonomi yazarlarından Barış Soydan 24 Şubat tarihli yazısında konuya ilişkin olarak BMC yetkilileriyle yaptığı görüşmeleri okuyucuya aktardı. Barış Soydan “Altay tankına ne oldu? BMC’de neler oluyor?” başlıklı yazısında, sektörden bir kaynağın kendisine  “BMC Karasu’dan vazgeçti” dedi” dediğini aktardı.

KİMİN MALI KİME SATILIYOR?

“Devlet Karasu’daki 557 bin 460 metrekarelik Hazine arazisini 49 yıllığına, tank üretilsin diye vermişti, BMC kimin malını kime satıyor? Herhalde Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Akgün Altuğ yanlış anlamış olmalı!” diye yazan Barış Soydan Karasu’daki yatırıma bu güne kadar on milyonlarca dolar harcandığının konuşulduğunu belirtti ve “Görünen o ki, Karasu’ya yapılan yatırım havaya gidecek” dedi.

SIFIRDAN YATIRIM

Soydan BMC’nin Yalova Organize Sanayi Bölgesi’nde arsa aldığını, otomotiv sektöründe yatırımın buraya yapılacağının konuşulduğunu da belirtti ve “Yalova ya da başka bir yere taşınma BMC’nin sıfırdan yeniden başlaması anlamına gelir. Yeniden temel atılacak, Cumhurbaşkanı Erdoğan töreni şereflendirecek… Bu fabrikanın temeli daha önce atılmamış mıydı diye sorulmayacak mı?” görüşünü öne sürdü.

BMC NE YANIT VERDİ?

Ekonomi yazarı Soydan’ı ‘Karasu’da yatırımdan vazgeçildi’ sonucunu çıkardığı BMC’nin yanıtı şöyle:

LOJİSTİK AÇIDAN UYGUN MU?

 “​​Önceki yönetim döneminde, endüstri bölgesi olduğu için bu yatırımın Karasu’da yapılması düşünülmüş ve harekete geçilmiş. Ancak biz yeniden bir değerlendirme yapıyoruz, lojistik açıdan bizim için doğru bir yer mi anlamaya çalışıyoruz. Çünkü üretim proseslerimiz sebebiyle otomotiv ve savunma sanayine daha yakın olmamız gerekiyor. Ankara, Bursa, Sakarya üçgeni otomotiv ve savunma sanayi için en doğru alanlardan biri.”

‘DEĞERLENDİRİYORUZ’

“Bizim daha verimli bir iş çıkarmamız için otomotiv ve savunma sanayi kümelenmesine yakın bir konumda olmamız çok kritik. O yüzden bu yatırımı Karasu’da yapmak en fizibıl olan çözüm mü değerlendiriyoruz. Henüz yatırımda çok erken aşamada olduğumuz için böyle bir stratejik karar değişikliğine müsait bir konumdayız. Yatırımı lojistik açıdan en doğru bir yerde yapmak üzere çalışmalarımız devam etmektedir.”

24 Şub 2022 - 21:32 - Ekonomi --- Okunma



göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak T54 Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan T54 hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler T54 editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı T54 değil haberi geçen ajanstır.

01

Sakaryalihafiz - Tank palette böyle elden gitti işte hala %51 biri bizim diyorlar

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 25 Şubat 00:04
02

Nemçeli - @Sakaryalihafiz 01 nolu yoruma cevabı: sana bir şey sorucam Tank palette bugune kadar kaç tane tank yapılmıştı yine

cevabi ben veriyorum sifir

bugün motoru bile yapılamayan tankın nesini yaptınız

ben soyleyimmi orasi Tank ve palet tamirhanesiydi Tank fabrikası değildi ben böyle biliyorum yanlış ise orada çalışmış olanlar yazabilir

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 26 Şubat 19:04


Anket Sakarya'da yaşadığın için mutlu musun?