Akaryakıt istasyonları da zamlardan şikayetçi

Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası Enerji ve Petrol Ürünleri Sektörü temsilcisi 20. Meslek Komitesi, gerçekleştirdiği aylık olağan toplantısında akaryakıt sektörünün güncel durumuna ilişkin değerlendirmede bulundu.

Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası Enerji ve Petrol Ürünleri Sektörü temsilcisi 20. Meslek Komitesi, gerçekleştirdiği aylık olağan toplantısında akaryakıt sektörünün güncel durumuna ilişkin değerlendirmede bulundu.

Komite Başkanı İsmail Açıkdeniz, öncülüğünde Komite Başkan Yardımcısı Aydın Özdemir, Komiteden Meclis Üyeleri Halit İnci, Muhammet Çapoğlu ve Ümit Balta ile Komite Üyeleri Sezer Akyol ve Yusuf Sarı’nın katılımıyla gerçekleştirilen toplantıda artan akaryakıt fiyatları sonrası, akaryakıt hizmeti veren yetkili istasyonların yaşadığı sorunlara ilişkin istişarelerde bulunuldu.

100'ÜN ÜZERİNDE DAĞITIM ŞİRKETİ

Komite Başkanı İsmail Açıkdeniz ve Komite üyeleri son aylarda sürekli zam gelen akaryakıt fiyatlarının istasyon işletmelerine de zarar oluşturduğuna dikkat çekerek yaptıkları açıklamada şunları dile getirdiler: “Ülkemizde yaklaşık 100’ün üzerinde dağıtım şirketi, 13 bin bayi ile Avrupa’nın en büyük 3. bayi ve dağıtım ağına sahip olan dev sektör günde yaklaşık 4 milyon araca, 8 milyon kişiye hizmet veriyor. İstatistiklere bakıldığında da sektörün kamu gelirlerine etkisi milyarlarca lirayı buluyor.

1 MİLYON KİŞİYE İSTİHDAM

Sektörümüz ülke içerisinde hatırı sayılır bir konuma sahiptir ve dolaylı olarak 1 milyondan fazla kişiye istihdam sağlamakta olup 30’un üzerinde ana sektörle de doğrudan iş birliği içerisindendir. Sektörümüz, şehrin vitrinidir. Gerek şehre gelen gerekse şehirden geçerek başka şehirlere yolculuk yapan vatandaşlarımıza düzgün, temiz ve hesaplı hizmet vermek ve bu vesileyle bir nebze de olsa şehrimizden memnun kalmalarını sağlayabilmek, üzerimize aldığımız temel görevler arasındadır. Gelişen ve değişen hizmet standartlarına en önde ayak uydurarak istasyonlarımızın market bölümlerindeki çeşitliliklerin artırılması ve insanların ihtiyaçlarına yönelik ücretsiz sosyal hizmetleri 24 saat kesintisiz sağlayan, müşterilerine değer veren ve sürdürülebilirliği esas alan sektörlerin başında geliyoruz. Bu denli önemli bir noktada bulunan sektörümüz, satışların ciddi oranda azaldığı fakat standart işletme giderlerinin sabit kaldığı pandemi sürecinde ciddi yara almış olmasına rağmen, istihdamın sürdürülmesi hususunda, azami özen ve katkı sağlamıştır.”

DÜŞÜK KAR MARJI

“Her fiyat artışı, istasyonlarımıza ürün temini için gerekli olan sermayeyi karşılamak adına, ek kaynaklar bulma zorunluluğunu doğuruyor. Teminat ve kredi gibi seçeneklerden doğan masraf ve komisyonlar, yükümüzü daha da artırıyor. Son teknoloji ekipman ve donanım ile, dünyada hatırı sayılır bir konumdayız. İstasyonlarımızın işletme geliştirme, güncelleme, bakım ve onarım masraflarının temini ve sürdürülmesini de bahsettiğimiz bu düşük kar marjlarından sağlamaya çalışıyoruz.

Son günlerde yakıt fiyatlarına yansıyan zamların akaryakıt istasyonları tarafından yapıldığına yönelik bir algı var. Ancak taban ve tavan fiyatları EPDK tarafından belirleniyor ve akaryakıta ani gelen zamlarda kâr değil zararı oluşuyor. Zam konusunda bilgi birkaç saat önceden verildiği için istasyonlarımız zammı uygulamadan önce, müşterilerimiz zamdan etkilenmemek için gece yarısına kadar alışılmışın üzerinde bir yakıt alışı yapmaktadır ve bu gelişmeden sonra bayilerin elinde zaten zamsız fiyattan aldığı yakıt kalmamaktadır. Durumun müşterilerimizin lehine olması için bayilerimiz satışı durdurmadan hizmete devam ediyor.

İSTASYONLARIN KARI DEĞİŞİYOR

Mevcut uygulamada İstasyonlarımızın kârı değişmiyor, riski artıyor. Bayi ve dağıtıcılar için EPDK tarafından belirlenen kâr marjı formülasyonu çerçevesinde, akaryakıt istasyonunun ve bayinin toplamda kârı 1,80 TL – 1,90 TL civarında olması gerekirken, bu kâr 0,98 TL civarında seyrediyor. Bu denli düşük kârlılık sebebiyle, sadece Kasım ve Aralık aylarında 800 istasyon ticari faaliyetini durdurmak zorunda kaldı. Faaliyetini durduran istasyonun, bayi taahhütlerinden kaynaklı cezaları, uzun vadeli yatırımlarının bozulmasından kaynaklı kayıpları sürmektedir. Gidişatın bu sayıları daha da artıracağı ve Mart ayı sonuna kadar, en az 1.500 istasyonun daha hizmetini sonlandıracağı öngörülüyor. Sektör olarak ülkemiz adına ne yapması gerektiğinin, ürettiği katma değerin bilincinde olan en zor şartlarında, pandemi krizinde, kâr ya da zarar demeden, istihdamımızı azaltmadan faaliyetlerimizi sürdürmeye ve hizmet vermeye gayret ettik. Yaşanan bu sürecin istasyonları da ciddi şekilde mağdur ettiğinin bilinmesini ve gerekenin yapılmasını arzu ediyoruz.”

09 Şub 2022 - 11:04 - Gündem --- Okunma



göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak T54 Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan T54 hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler T54 editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı T54 değil haberi geçen ajanstır.



Anket Sakarya'da yaşadığın için mutlu musun?