Uzmanından bayramda beslenme önerileri

Adatıp Sağlık Grubu’na bağlı olarak Sakarya’da faaliyet gösteren Özel Adatıp Hastanesi İç Hastalıkları & Gastroenteroloji Uzmanı Doç. Dr. Fatih Ermiş, Ramazan Bayramı'nda değişen yemek düzeninin tekrar eski haline dönmesi konusunda uyarılarda bulundu.

“Geleneksel olarak bayramda ikram edilen şeker, çikolata ve hamur işleri (börek, baklava vb)  gibi gıdalar kan şekerini hızla yükselten, enerji içeriği yüksek gıdalardır. Bu gıdaları bayramda birdenbire sık tüketmek sindirim sistemi problemlerine ve kan şekerinin hızlı yükselmesine neden olarak çeşitli rahatsızlıklara yol açabilir.” diyen Doç. Dr. Fatih Ermiş bu nedenle bayram ziyaretlerinde sunulan ikramlara dikkat edilmesi gerektiğini, aşırıya kaçılmamasını, yeterli ve dengeli beslenme ilkelerinin unutulmaması gerektiğini belirtti.

HAFİF KAHVALTIYLA BAŞLANMALI

Ramazan Bayramı'nda güne hafif bir kahvaltıyla başlanmasının önemli olduğunu söyleyen Doç. Dr. Fatih Ermiş, gün içinde öğün atlanmaması gerektiğinin de altını çizdi. Ermiş sözlerine şu şekilde devam etti; “Ramazan ayı boyunca susuzluğa alışan vücuda tekrar su alışkanlığı kazandırılmalı ve yavaşlayan metabolizmayı hızlandırmak için en azından saat başı bir bardak su içilmelidir. Günde en az 2 litre su içilmeli, sıvı tüketimini artırmak amacıyla öğünlere ayran, taze sıkılmış meyve suyu, az şekerli limonata ve az şekerli komposto gibi sıvı gıdalar eklenmelidir. Ayrıca bayram nedeniyle artan çay, kahve tüketiminin su yerine geçmediğini, vücuttan su attığı unutulmamalı, içilen her çay ve kahve yanında su içme ihmal edilmemelidir.

SÜTLÜ TATLILARA DİKKAT

Özellikle bayramda tatlı tüketimi çok isteniyorsa, hamurlu, şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlılar küçük porsiyonlar  halinde tercih edilmelidir. İkramda bulunurken ise hamur işi tatlılar yerine sütlü tatlılar, taze veya kuru meyveler; şerbetler yerine taze sıkılmış meyve suyu, az şekerli limonata, ayran vb. içecekler sunulmalıdır. Sindirim sisteminin düzenli çalışması ve kabızlıktan korunmak için lif (posa) içeriği yüksek olan sebze, meyve ve kuru baklagiller tüketilmelidir. Lif (posa) içeriği yüksek bu besinler aynı zamanda kan şekerinin de hızla yükselmesini engellerler. Tüm bireyler; özellikle de yaşlı ve tansiyon hastaları gün boyu çay, kahve gibi kafein içeriği yüksek içecekleri fazla miktarda tüketmemelidirler. Diyabet, hastaları da diyetlerine bayram süresince de uymaya özen göstermelidirler. Ramazan boyunca gece kalkıp sahur yemeği yemek, Ramazandan sonra gece yeme alışkanlığı şeklinde sürdürülmemelidir. Reflü problemine yol açmamak için yatmadan 2 saat önce bir şey yenmemeli, son bir saat mümkün olduğu kadar su dahi içilmemelidir. Ramazan bayramında verdiğimiz kiloları geri almamak için porsiyonları küçük tutmalı ve fiziksel aktiviteyi arttırmalıyız. Bayramı bayram gibi yaşamak için kurallara uygun ve dengeli beslenmemize dikkat etmeliyiz. Tüm vatandaşlarımızın Ramazan Bayramı mübarek ve kutlu olsun.”

# gece

13 May 2021 - 14:52 - Gündem --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak T54 Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan T54 hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler T54 editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı T54 değil haberi geçen ajanstır.




Anket Sizce Sakaryaspor Başkanı kim olmalı?