İslam eğitiminde alimleri konuştular

Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri bölüm seminerleri kapsamında İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Hasan Meydan tarafından “Klasik İslam Eğitim Kaynaklarında İlim, Âlim ve Müteallim” konulu bir online seminer gerçekleştirildi.

Büyütmek için resme tıklayın

SAÜ İlahiyat Fakültesi YouTube kanalından canlı olarak yayınlanan seminerin moderatörlüğü Dr. Öğr. Üyesi Metin Aydın tarafından yapıldı. Dr. Öğr. Üyesi Metin Aydın seminerin başında Doç. Dr. Hasan Meydan’ın biyografisi hakkında bilgi verdi. Doç. Dr. Meydan, konuşmasının başında “Klasik İslam Eğitim Kaynakları” ile ne kastedildiği hakkında bilgi vererek bu çerçevede değerlendirilebilecek eserlerden örnekler verdi. Bu eserlerin genellikle didaktik üslupla Din Eğitimi alanında incelendiğini kaydeden Doç. Dr. Hasan Meydan, çoğunlukla bu eserlerin özcü ve romantik bir yaklaşımla ele alındığını vurgulayarak bunun ötesine geçerek bu eserlerin daha yorumlayıcı ve günümüz müktesebatını da dikkate alan bir anlayışla ele alınmasının önemine dikkat çekti.

EĞİTİM KAYNAKLARI

Klasik İslam eğitim kaynaklarına dair bazı değerlendirmelerde bulunan Doç. Dr. Meydan, bu eserler arasında ekolleşmeler bulunduğuna dikkat çekti. Doç. Dr. Meydan, İbn Sahnûn, Kâbisî, Zernûcî ve İbn Cemâa gibi müelliflerin eğitimi daha çok edep ve hüküm bağlamında ele alan aldığını, bu yaklaşımın 19. yy.’da Muallim Naci ve Abdullah Şevket’in eserlerinde de devam ettirildiğini kaydetti. Meydan, eğitimin felsefî tefekkürde ise başka bir boyutta ele alındığını, bu yaklaşımın İbn Miskeveyh, Nasiruddîn Tûsî, Celaleddîn Devvânî ve Kınalızâde Ali gibi müelliflerce benimsendiğini aktardı. Meydan, bu silsilede eğitim konularının daha çok felsefî bir mesele olarak özellikle de ahlak felsefesinin bir konusu olarak ele alındığını, burada kısmen ahlak felsefesi ve kişinin nefsine yönelik tahliller yapıldığını ve bunun üzerinden çocuğun eğitimi, aile fertlerinin eğitimi ve toplumun ahlakının geliştirilmesi gibi hususların ele alındığını söyledi. Tasavvuf eserlerindeki nefis terbiyesi ve tezkiye ele alınırken ciddi bir eğitim müktesebatı da ortaya çıktığını kaydeden Meydan, bu müktesebatın da klasik dönemdeki üçüncü bir yaklaşım olarak değerlendirilebileceğini ifade etti.

09 May 2021 - 13:49 - Eğitim --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak T54 Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan T54 hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler T54 editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı T54 değil haberi geçen ajanstır.




Anket Sizce Sakaryaspor Başkanı kim olmalı?