Sahte servislere karşı: servis.gov.tr

SATSO 7'nci Meslek Komitesi, Sakarya Ticaret İl Müdürlüğü’ne ziyaret gerçekleştirerek Ticaret Bakanlığı’nın geliştirmiş olduğu Servis Bilgilendirme Sistemi (SERBİS) uygulaması hakkında bilgiler aldı

Büyütmek için resme tıklayın

Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası Isıtma, Soğutma ve Mekanik Tesisat sektörüne yönelik çalışmalarına ara vermeden devam ediyor. Sektörün sahip olduğu yoğun ve geniş servis ağının sistemli, güvenli bir şekilde çalışabilmesi adına girişimlerde bulunan komite üyeleri, Sakarya Ticaret İl Müdürlüğü’ne ziyaret gerçekleştirerek Ticaret Bakanlığı’nın geliştirmiş olduğu Servis Bilgilendirme Sistemi (SERBİS) uygulaması hakkında bilgiler aldılar.

SERVİS MAĞDURİYETLERİ

SATSO Yönetim Kurulu Sayman Üyesi Doğan Çatalbaş, 7. Meslek Komitesi Başkanı Emre Şahin ile Komite Üyelerinde Hayrettin Uçkaç ve Mutlu Aydın‘ın iştirakiyle Sakarya Ticaret İl Müdürü Emre Atmaca’ya gerçekleştirilen ziyaretin ana konusunu son dönemlerde artan sahte servis mağduriyetleri ve şikayetleri oluştururken, bakanlığın bu konudaki girişimi olan SERBİS uygulaması da tanıtılarak bu tarz mağduriyetlerin önüne geçilmesi hedefleniyor.

SATIŞ DESTEĞİNE İHTİYAÇ

Konu ile ilgili değerlendirmede bulunan Yönetim Kurulu Sayman Üyesi Doğan Çatalbaş, “SERBİS ile tüketicilerin satış sonrası desteğe ihtiyaç duydukları anlarda doğru yetkili servislere ulaşması ve sahte servislerin yol açtığı mağduriyetlerin önüne geçilmesi amaçlanıyor. SERBİS sistemine kayıt olacak yetkili servisler, “Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgeleri” ile birlikte kayıt olmak zorunda oldukları için bu uygulamada sahte servislerin bulunmasının da önüne geçilmiş oluyor. Bu sayede de tüketici hakları korunarak daha bilinçli bir tüketici profili oluşturulması ve ilgili mevzuatlara uygun yetkili servis ağı oluşturulması mümkün olacaktır.” ifadelerini kullandı.

SAHTE SERVİSLERİN ÖNÜNE GEÇİLECEK

7.Meslek Komitesi Başkanı Emre Şahin ise konuyla ilgili; “Tüketici ihtiyacı olduğu servisi ‘www.servis.gov.tr’ adresinden firma, marka, sektör, ürün, il veya ilçe bazında arama yaparak bulabilecektir. Bütün tüketici vatandaşlarımızın bu adresi kullanmalarını ve beraberinde sektör temsilcisi yetkili servis firmalarımızın da kayıt yaptırmalarını şiddetle tavsiye ediyoruz. 7. Meslek Komitesi, tüketicilerin korunması ve sektörümüzün mağduriyetinin engellenmesi adına her zaman çalışmalarına devam edecektir.”

SERBİS uygulamasının yanında mevcut birtakım uygulamaların devamının sahte servislerin faaliyetlerinin durdurulmasına yardımcı olacağını dile getiren Komite Başkanı Şahin, tüketicilere aşağıda belirtilen önlemlere uyulmasının önemini hatırlattı.

Yetkili servis aramalarını servis.gov.tr adresinden yapmak,
0850 alan kodlu numaralardan gelen sahte aramaları “izinsiz” arandığını beyan ederek CİMER’e şikayet etmek
Arama motorundan yapılan aramalarda dikkatli ve seçici davranmak;
Gelen servislerden yapılan işlemin faturası almaya özen göstermek.

19 Nis 2021 - 16:13 - Gündem --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak T54 Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan T54 hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler T54 editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı T54 değil haberi geçen ajanstır.




Anket Sakarya'nın yeni OSB'lere ihtiyacı var mı?