Ağız ve diş sağlığı için Ramazan'a özel öneriler

Diş Hekimi Selda Sezgin, Ramazan ayında ağız ve diş sağlığını korumada izlenecek yol ve yöntemleri T54'e anlattı.

Haber albümü için resme tıklayın

Diş Hekimi Selda Sezgin, Ramazan ayında ağız ve diş sağlığını korumada izlenecek yol ve yöntemleri T54'e anlattı.

İşte Sezgin'in önerileri:

Ramazan ayının gelmesi ile birlikte değişim gösteren beslenme düzenimiz, ağız ve diş sağlığımız üzerinde maalesef olumsuz birtakım etkilere neden olur. Uzun süren açlık ve sıvı maddelerin tüketilmemesi, ağızda bulunan bakterilere daha rahat üreme imkanı sağlar. Bu durum da halk arasında “ağız kokusu” olarak bilinen Halitozis olarak tanımladığımız hoş olmayan nefes kokusuna sebep olabilir.

Bu şikayete sahip bir birey bize başvurduğunda, öncelikle ramazandan bağımsız olarak ağız boşluğu kaynaklı faktörleri değerlendirmemiz gerekir.

Ağızdaki çürük dişler, diş eti rahatsızlıkları, iltihaplı diş etleri, eskimiş kron köprü ve protezler, ağız hijyen eksikliği gibi durumlar bu faktörlerin başlıcalarıdır.

Bu tür durumlarda tavsiyemiz, ramazan öncesinde diş tedavilerinin tamamlanarak oruç tutmaya başlanmasıdır. Böylelikle rahatsız edici kokuların en aza indirilmesi mümkün olacaktır.

Tüm bu bilgiler ışığında, ağız ve diş sağlığı açısından daha iyi bir ramazan ayı geçirebilmek adına birkaç öneride bulunmak gerekirse;

İftar ve sahurda yemekten sonra dişlerimizi mutlaka fırçalamalı, dil yüzeyi ve diş eti bölgelerinin de temizlendiğinden emin olmalıyız.
Dişlerimizi fırçaladıktan sonra gargara ve diş ipi kullanmalıyız. Tercihen tuzlu su ile gargara yapabiliriz.
Tüketilen gazlı içecekler dişlerde asit erozyonuna neden olacağından bu içeceklerin tüketimini sınırlandırmalı veya arkasından bol miktarda su içmeliyiz.
Yüksek miktarda baharat içeren yiyeceklerin özellikle sahurda tüketilmesi, ağızda kötü kokulara sebep olacağından bu tür yiyeceklerden kaçınmalı, bunların yerine lifli ve su içerikli gıdaların tüketimini tercih etmeliyiz.
Tarçın, ağız kokusunu önlemede ve bakterilerle mücadelede önemli bir besindir. Bolca tüketilebilir.
Dişler gün içerisinde macunsuz fırçalanabilir, yutmamak kaydıyla suyla gargara yapılabilir. Burada önemli olan fırçayla mekanik temizliğin sağlanmasıdır.
Lokmalar mümkün olduğunca fazla çiğnenmelidir. Bu durum hem daha fazla tükürük salgılanmasını hem de besinlerin daha fazla öğütülerek ağızdan uzaklaştırılmasını sağlar.
Özellikle sahurda sigaradan uzak durulmalıdır.
Tüm bu tavsiyelerle birlikte diş hekiminize düzenli olarak muayene olmayı unutmamanız gerektiğini hatırlatır; sağlıklı ve mutlu ramazanlar dileriz.

19 Nis 2021 - 10:46 - Yaşam --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak T54 Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan T54 hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler T54 editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı T54 değil haberi geçen ajanstır.




Anket Sakarya'nın yeni OSB'lere ihtiyacı var mı?