Doğa Okullarında online kitap buluşması

İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji, Okuduğunu Anlama Projesi (DOKAP) kapsamında online kitap buluşmaları gerçekleştiriyor. İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Ortaokul Koordinatörü Dr. Çiğdem Mollaibrahimoğlu, “Öğrencilerimizin yaş gruplarına uygun kitapların yazarlarıyla gerçekleştirdiğimiz online kitap buluşmaları, onlara katkı sağlıyor.” dedi.

İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji öğrencileri, yazarlarla online platformda bir araya geliyor. Pandemi önlemleri sebebiyle online olarak gerçekleşen kitap buluşmalarında, öğrenciler Yazar Gülten Dayıoğlu ile “Parbat Dağı’nın Esrarı”, Yazar Dicle Keskinoğlu ile “Gökyüzünden Gelen Gri Tüy”, Yazar Miyase Sertbarut ile “Dedemin Sihirli Dükkânı”, Yazar Pelin Güneş ile “Konakta Neler Oluyor?” ve Yazar Murat Yığcı ile “Özgüvenli Olmak İstiyorum” kitap söyleşisine katıldı.

 AKICI OKUMA BECERİSİ

İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Ortaokul Koordinatörü Dr. Çiğdem Mollaibrahimoğlu, “Doğa Kolejine özgü okuduğunu anlama programımızla öğrencilerimize akıcı okuma becerisi kazandırmayı hedefliyoruz. Öğrencilerimize işlevsel okuryazarlık ve okuduğunu anlama becerisi kazandırmak için kitap buluşmalarımızı online gerçekleştiriyoruz.” dedi.

15 BİN ADET KİTAP  GÖNDERİLDİ

 

Ortaokul Koordinatörü Dr. Çiğdem Mollaibrahimoğlu, “Toplumların yaratıcılık, hayal gücü, okuduğunu anlama ve global düşünme becerilerini geliştiren kitap, yeni bir dünyanın kapılarını açar. Öyle ki eğitim ve refah seviyesi yüksek toplumlar, kitap okuma alışkanlığı gelişmiş toplumlar olarak adlandırılır. Sosyal sorumluluk bilinci ve kitap sevgisi gelişmiş öğrencilerimiz, sel felaketinden etkilenen okulların kütüphaneleri için topladıkları 15 bin adet kitabı Giresun’a ulaştırdı. Kitapların, öğrencilerimizin eğitim-öğretim hayatında önemli bir yeri ve değeri var.” diye ifade etti.

 BAŞARIYLA İLİNTİLİ

Eskiden gerek eğitim gerekse yaşam için “bilmek” yetiyorken günümüzde “bilmenin yanında ileri düzeyde anlamanın” bir zorunluluk hâline geldiğini belirten Dr. Çiğdem Mollaibrahimoğlu, “Okuma eğitiminin erken yaşlarda başlaması ve üzerinde ciddiyetle durulmasının, öğrencilerin algılama becerilerinin gelişiminde büyük bir etkisi olduğu bilinciyle; nitelikli öğretmen eğitimleri, nitelikli yayın ve programlar çerçevesinde okuduğunu anlama programımızı her geçen gün daha da geliştiriyoruz. Okuduğunu anlama eyleminin, başarı ile doğrudan ilintili olduğunun bilincinde olmalıyız.” dedi.

26 Kas 2020 - 16:29 Sakarya- Eğitim --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak T54 Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan T54 hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler T54 editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı T54 değil haberi geçen ajanstır.




Anket Karasu Belediye Başkanı İshak Sarı'yı başarılı buluyor musunuz?