SEDAŞ abonelerini mağdur ediyor

Gelecek Partisi Sakarya İl Başkanı Ender Serbes, Sakarya Elektrik Dağıtım A.Ş’nin (SEDAŞ) abonelerini, abone olma sürecinde yaşanan gecikmeler sebebiyle mağdur ettiğini söyledi.

Gelecek Partisi Sakarya İl Başkanı EnderSerbes, yaptığı açıklamada, kendilerine SEDAŞ ile ilgili şikayet geldiğini belirterek, en çok şikayetin ise abonelik aşamasında olduğunu belirtti. SEDAŞ’ın yeni abone açmak için uyguladığı prosedürlerin gecikmelere sebep olduğunun iddia edildiğini dile getiren Serbes, bu konuda yaşanan sıkıntıları şöyle anlattı: “SEDAŞ yeni abonelik için önce yetkili elektrikçiye noterden vekaletname verilmesini zorunlu kılıyor. Bu zaten başlı başına depozito kadar bir masraf. Ardından Enerji Müsadesi Talebinin alınması bir 15 gün kadar zaman alıyor. Sonra proje hazırlanıp kuruma veriliyor. Normalde birkaç günde onaylanması gereken proje ortalama 15 günde ancak onaylanıyor. Gecikmeler de böyle yaşanıyor. Eğer projenin ufak tefek hataları varsa bunu pratik bir biçimde düzeltmektense sil baştan proje iptal edilerek tekrar yenisinin hazırlanması ve sürecin yeni başvuru yapılıyormuşçasına en baştan tekrar edilmesi isteniyor. Proje sonrasında abonelik müracatı işleme alınıyor ve tüm prosedürün tamamlanması bazen 1,5 - 2 ayı bulduğu belirtiliyor.”

SAYAÇ SEDAŞ'IN

Süreç böyle devam ederken elektrik sayacının proje onayı sonrasında işlemler bitmeden takıldığının bilgisini veren Serbes, bir sıkıntının da sayaç okumada yaşandığını kaydetti. Sayaç okumaya giden memurların resmi işlemler tam tamamlanmadığı için usulsüz kullanım raporu tuttuğunu ifade eden Serbes, “Bu durumda da SEDAŞ faturanın 1,5 katını tahsil ediyor. Yani bir nevi ceza kesiyor. Sayaç SEDAŞ’ın verdiği sayaç. Aboneler bu duruma tepki gösteriyor. Kurum kendi resmi prosedürün uzamasından kaynaklanan bir durumu abonelerin üzerine yüklüyor. Abonenin burada hiçbir suçu yok ama ceza aboneye kesiliyor. Sayaç konusunda da aboneyi mağdur etmeyen bir düzenleme yapılmalı.” diye konuştu.

YÖNETMELİK VE DİLEKÇE

Serbes, abonelerin ilettiği bir sorunun da yönetmelik değişikliğinin önceden bildirilmemesi olduğunun altını çizdi. Kurumda yaşanan başka bir sıkıntının ise dilekçe konusunda olduğunu ifade eden Serbes, bu konudaki şikayetleri de şöyle dile getirdi: “Abone herhangi bir konuda SEDAŞ’a dilekçe veriyor. Normal resmi dairelerde dilekçe verilir verilmez, dilekçeye tarih ve sayı numarası verilir, vatandaşta bununla işlemlerini takip eder. Ancak SEDAŞ’da böyle bir uygulamanın olmadığı belirtiliyor. Yani abone evrakını takip edemiyor. Görevli dilekçeyi 10 gün sonra sisteme girse, yine bir gecikme daha yaşanıyor.  Umarım SEDAŞ abonelerin yaşadığı bu sorunları bir an önce yapacağı düzenlemelerle giderir.”

24 Eyl 2020 - 12:07 Sakarya- Siyaset --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak T54 Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan T54 hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler T54 editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı T54 değil haberi geçen ajanstır.




Anket Sizce Sakaryaspor'da ilk 4 haftada kaybedilen 6 puanın sorumlusu kim?