TÜRASAŞ bölgenin en büyüğü

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, Sakarya'da İsviçre Devlet Demiryolları için üretilen Yeni Nesil Akıllı Demiryolu Bakım Araçları Teslim Töreni'ne katıldı.

TÜRASAŞ bölgenin en büyüğü
TÜRASAŞ bölgenin en büyüğü
+2
Haber albümü için resme tıklayın

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, Sakarya'da İsviçre Devlet Demiryolları için üretilen Yeni Nesil Akıllı Demiryolu Bakım Araçları Teslim Töreni'ne katıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sakarya'nın Serdivan ilçesindeki bir fabrikada düzenlenen "Yeni Nesil Akıllı Demiryolu Bakım Araçları Teslim Töreni"nde konuştu. Uraloğlu, Bakanlığın son 22 yılda ülkenin dört bir yanında yatırım ve proje gerçekleştirdiğini ifade etti.

DEMİRYOLU ENDÜSTRİSİ


Bakanlık olarak hayata geçirdikleri tüm projelerde, yerlilik ve millilik hususlarını ön planda tuttuklarını aktaran Bakan Uraloğlu, "Ülkemizde demiryolu ulaşım ağımızı geliştirirken bir diğer hedefimiz de; dünyadaki gelişmeleri takip etmek ve yeni teknolojilerle donatılmış yerli demiryolu sanayisini geliştirmekti. Bu noktada demiryolu ağımızın gelişimindeki tüm başarıları yine aynı dönemde gelişen yerli ve milli demiryolu endüstrimiz ile de adeta taçlandırdık. Devlet eliyle yapılabilecek her türlü yasal düzenlemeleri yapıp özel sektörün önünü açtık. Son 22 yılda ciddi bir ulusal demiryolu endüstrisi oluşturduk.

EN BÜYÜK ARAÇ ÜRETİCİSİ

TÜRASAŞ’ı, Orta Doğu'nun en büyük raylı sistem araç üreticilerinden birine dönüştürdük. Bugüne kadar geldiğimiz süreçte uluslararası standartlarda; yeni nesil lokomotifler, dizel ve elektrikli tren setleri, yolcu vagonları, yük vagonları, cer konvertörü, cer motoru, dizel motor, tren Kontrol Yönetim Sistemi gibi ana, kritik ve alt ürünleri kendimiz üretiyoruz. Ayrıca cumhuriyetimizin yüzüncü yılı olan 2023 yılı; ilk milli elektrikli tren setlerimizi hizmete aldığımız, yüzde 70 yerlilik oranı ile üretilen yerli ve milli sürücüsüz metro aracımızı raylara indirdiğimiz, ilk yerli ve milli metro sinyalizasyon sistemlerini kullanmaya başladığımız bir sene oldu" ifadelerini kullandı.


TASARIM ÇALIŞMALARI


Bakan Uraloğlu, konuşmasına şöyle devam etti: "Ülkemizin saatte 160 kilometre hıza sahip 'Yeni Sakarya' ismini verdiğimiz ilk Milli ve Yerli Elektrikli Tren Seti Projemizde, 2 prototip seti tamamlayarak hizmete sunduk. Seri üretime başladık, 2030 yılına kadar bu tren setlerinin sayısını 56’ya tamamlamayı planlıyoruz. Saatte 225 kilometre hıza sahip Milli Elektrikli Hızlı Tren Seti Projesinde de tasarım çalışmalarında son aşamaya geldik. 2024 yılında prototip üretimin tamamlanmasını planlıyoruz. Eskişehir 5000 Milli Elektrikli Anahat Lokomotifi Projesi’nde de prototip imalatını tamamlayarak raylara indirdik. Milli Banliyö Tren Seti Prototip araç üretimi çalışmalarımız devam ediyor. Milli tren vizyonu ile milli banliyo ve hızlı tren projesinde cer motoru, cer konvertörü ve tren kontrol yazılımını da TÜBİTAK-RUTE ile birlikte TÜRASAŞ markalı olarak geliştiriyoruz."


TÜRK FİRMALARININ ESERLERİ


Bakan Abdulkadir Uraloğlu, Türk firmalarının başarılardan da bahsederek, "Türk firmaları neleri başarabileceklerini bugüne kadar hayata geçirdikleri proje, ürün ve eserlerle göstermişlerdir. Bizim iş adamlarımız birçok sektörde dünyanın her yerinde Türk markaları oluşturmaya devam ediyorlar. Müteşebbislerimiz, çok başarılı ve uyumlu bir çalışma yürütüp istenen işleri zamanında ve kaliteli bir şekilde teslim edebiliyor. Gaziray Milli Banliyö Projemiz için taban sistemi, yan duvar kaplamaları sürücü masası alt ve üst etekler ve boji bağlantı elemanları üretimini ÖZBİR Vagon yaptı. Milli Elektrikli Tren Seti Projemiz için sürücü masası ve üst etekler üretimini de gerçekleştiren firma, bu projelerdeki önemli paydaşlarımızdan biridir. Ayrıca 17 yıldır demiryolu sektöründe kazandıkları tecrübe ve 6 farklı ülkede bitirdikleri işlerle ülkemize büyük katkılar sağladılar. İsviçre Devlet Demiryolları için üretecekleri 8 yeni nesil Kataner Hattı monte ve demonte aracı ile 28 adet vinçli yol bakım aracı projeleri ile toplamda ülkemize 7 milyon euro değerinde katma değer sağlayacaklar. Bu projelerin yanı sıra Almanya Devlet Demiryolları için 5 milyon euro değerinde hibrit yol bakım kabinleri üretimi ile İsviçre Müller Technologies firması için tasarımı üretimi ve montajı tamamen bu firma tarafından yapılan 1,5 milyon euro değerinde hibrit lokomotif kabini gibi yüksek katma değerli çalışmalara da devam ediyorlar. Kendilerini hem demiryolu sanayimizin hem de ülkemiz ekonomisinin gelişimine yaptıkları katkılardan dolayı tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyorum" diye konuştu.

11 Şub 2024 - 15:53 - Gündem



göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak T54 Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan T54 hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler T54 editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı T54 değil haberi geçen ajanstır.



Anket Sizce Sakarya'nın en önemli sorunu ne?
Tüm anketler