Çinli otomobil markası Chery, D-SUV segmentindeki TIGGO 8 PRO’da Haziran ayında gerçekleştirdiği 1.444 adetlik satışla, tüm rakiplerini geride bırakmayı başarması Çinli otomobil markalarını yeniden gündeme getirdi.
Satış rekorları kıran Chery, 1997'de Çin hükümeti tarafından kurulmuş ve 10'dan fazla fabrikası var. Bugün için toplam üretim kapasitesi 1.2 milyon adet bu rakam 2024'de 2 milyon adete çıkacak.
Son aylardaki satış rakamlarından sonra Chery hem Türkiye hem de Avrupa pazarı için Türkiye veya Doğu Avrupa ülkelerinde yatırım yapmayı planlıyor.
Bir diğer Çinli diğer otomotiv otomotiv grubu SAIC'ta, Chery gibi yatırım planlıyor.
Bünyesindeki İngiliz kökenli MG için hem Avrupa hem de Türkiye pazarı için bir fabrika kurmayı planlıyor ve bu konuda lokasyon araştırması yapıyor.
MG’nin Türkiye distribütörü olan Doğan Trend Otomotiv’in CEO'su Kağan Dağtekin, otomobil haberciliğinin duayen ismi gazeteci Emre Özpeynirci’ye yaptığı açıklamada,
MG Avrupa'da yılda 200 binin üzerinde bir satış temposuna ulaştı. Büyüme oranı etkileyici. Avrupa'da en hızlı büyüyen marka olmayı başarınca üretim tesisi gündeme geldi.
Türkiye'deki fırsatları sadece satış değil aynı zamanda üretim alanında da SAIC-MG ile paylaşmak için yakın iletişim halindeyiz. Üç hafta boyunca SAIC-MG'den yöneticileri Türkiye'ye davet ettik ve ana konularımızdan biri üretim oldu. Aynı zamanda, devlet kurumlarıyla da temaslarımız oluyor, destek alıyoruz, özellikle yatırım ofisi bizi bu süreçte yönlendiriyor. Açıkçası, otomotiv dünyasında her anlamda ve özellikle teknoloji ile maliyet avantajını buluşturan Çin markaları büyük avantaja sahipler. Ülkemizde yeni yatırım için kazan-kazan yaratacak büyük fırsat penceresi var.
Sakarya'ya bir otomobil fabrikasının kurulması, birçok nedenle önemli;
İstihdam Olanakları: Fabrikanın kurulması, bölgede doğrudan ve dolaylı olarak birçok iş imkanı yaratır. Fabrika çalışanları, mühendislerden teknisyenlere, idari personelden güvenlik görevlilerine kadar geniş bir yelpazede istihdam sağlar. Ayrıca, fabrikanın ihtiyaç duyduğu hizmetler ve tedarik zinciri de dolaylı istihdam yaratır.
Ekonomik Büyüme: Toyota tecrübemizden otomobil fabrikası, Sakarya’nın ekonomik büyümesine önemli bir katkı sağlar. Fabrika, yerel ekonomiye doğrudan katkıda bulunmanın yanı sıra, tedarikçi firmalar ve hizmet sektörü üzerinden dolaylı ekonomik etkiler de yaratır.
Teknolojik Gelişim: Otomobil fabrikaları genellikle yüksek teknoloji ürünleri üretir ve bu da bölgedeki teknolojik gelişimi ve inovasyonu teşvik eder. Bu, Sakarya'nın teknoloji ve mühendislik alanlarında bir merkez haline gelmesine yardımcı olabilir.
Eğitim ve Beceri Gelişimi: Fabrika, yerel işgücünün eğitimine ve beceri gelişimine katkıda bulunacaktır. Çalışanların eğitimi ve mesleki gelişimi, bölgenin genel beceri düzeyini yükseltecek ve daha nitelikli bir işgücü oluşturur.
Yorum yazarak T54 Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan T54 hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler T54 editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı T54 değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak T54 Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan T54 hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler T54 editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı T54 değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(12)Fakir Kardaş - Chery araçlar mükemmel. Keşke gelse abd engeller.
Mryc - Seçim varya yine bir yalan
Haliloglu - BEN.BILMEM.AMA.KIMSE.KIMSENIN.BORCUNU.ODEYECEK.DURUMDA.DEGIL.BIRAKIN.ARABA.ALMAYI.ALSANIZ.VEYA.UCUZ.VEYA.PAHALI.ARABANIN.VERGISI.ARABANIN.MASRAFI.AYLIK.BIR.INSANIN.ALDIGI.MAASIN.AYLIK.EN.AZ.UC.KATIDIR.EGER.AVRUPA.ALACAKSA.ALSIN.AMA.ONLARDA.BU.RISKIN.ALTINA.GIRMEZ.ONUN.ICIN.BOSUNA.ARABA.URETMEYIN.BEN.DAIL.BORCLA.ARTIK.KIMSE.UGRASAMAZ.ALINAN.HER.ARABANIN.SENELIK.AYLIK.MASRAFI.ASTARI.YUZUNU.GECIYOR.
Doğru Söz - Adamlar fabrika kurup istihdam sağlayacak, kar veya zarar eder o onların sorunu. İsterse Marslı olsun!
Galerici - Chery'nin Çinli olduğu sizi aldatmasın. Adamlar Volvo'nun da sahibi. Ucuza Volvo almak gibi bir şey. Tabi alabilirseniz. 4-5 aya sıra veriyorlar.
Dramalı - Caterpillar ,volvo çekiciler,is makinaları loderlerde çinde üretiliyor bilenlerde hepsi avrupada yapılıyor zannediyor.
Lokman - Sakarya su altında kalacak DIYE haberler vardı Daha doğrusu Kararsu için denilmişti varmı bilgisi olan?
Dramalı - Buzullar tamamen eriyince anca su basar adapazarını inanmayın böyle asparagas haberlere.
Boksör - Gülünç yok öyle bir sey
Sakarya'lı - Yok öyle bir şey dostum. Seni keklemişler.
Sami - New ilk sizden duydum?
Coşkun - Vallahi,bizde yazlık vardı sattık. Denize 250 Mt civarında idi. Siteden kumsala giderken sanki yokuş çıkıyor gibi oluyordu. Araştırdım Karasu nun merkez rakımı - 10 muş. Yani her an olası bir tsunami olayında deniz binlerce metre karaya doğru dolabilir ( yazık satma sebebimiz bu olaylarla alakalı değil)!
Tokat - Kahrolsun Çin
Minik Kuş - Sakarya Chery bayi ERNAZ'dan bu konuda girişim bekliyoruz. Bu iş elbirliğiyle olur.
Mehmet Caglar Holago - Boş bir hayalden ibaret Avrupa'daki imkanlar daha fazla
Alper - Avrupa da işçilik maliyeti Türkiye'deki in on katı adamlar maaş alıyor sadaka degil
Kd - İşçiliğimizin ucuz olması utanılacak bir durum. Katma değeri daha yüksek mal ve hizmetler üreterek ucuz işçilik ülkesi olmaktan kurtulmalıyız.
Serdar - İsçilik ucuz. Lojistik iyi gerekli destek verilirse gelebilir
Yazılan yorumlardan T54 hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler T54 editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı T54 değil haberi geçen ajanstır.