‘Kalp ve damar sağlığınızı koruyun’

Serdivan İlçe Sağlık Müdürlüğü SHM’de görevli Diyetisyen Kübra Diler, kalp damar sağlığının korunmasında nasıl beslenmek gerektiği konusunda uyarı ve önerilerde bulundu.

Büyütmek için resme tıklayın

Diyetisyen Kübra Diler, kalp damar hastalıkları risk faktörlerinin yok edilmesinde, beslenme konusundaki temel yaklaşımların nasıl olması gerektiği ile ilgili, “HDL kolesterol düzeyinin yükseltilmesi için her yaş grubunda egzersiz yapma alışkanlığının kazandırılması ve yirmi yaşla birlikte hiperlipidemi ve hipertansiyonun kontrolüne ilişkin olarak kan lipit ve kan basıncı değerleri belirli aralıklarla kontrol ettirilmelidir. Ve sigaradan uzak durmak da kalp damar sağlığı için birincil öneme sahiptir.

BALIK TÜKETMEYİ UNUTMAYIN

Günde bir porsiyon balık yenmesi ile yaklaşık 900 mg. omega-3 yağ asidi alınabilmektedir. Bu nedenle haftada en az 2 kez balık yenilmesi (300 g.) önerilmektedir. Balık tüketimi yetersiz olduğunda mutlaka diyetle takviye edilmelidir. Kronik hastalık varlığında; yaşlılık, gebelik, emziklilik dönemlerinde omega-3 takviyesi mutlaka olmalıdır. Çocukların beyin gelişimi, kalp sağlığı, göz sağlığı, ruh sağlığı, bağışıklık sistemi ve kronik hastalıklardan korunmak için de yine omega-3 takviyesi mutlaka alınmalıdır, “ diyerek tavsiyelerde bulundu.

14 Kas 2022 - 19:45 - Sağlık



göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak T54 Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan T54 hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler T54 editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı T54 değil haberi geçen ajanstır.



Anket Sizce Sakarya'nın en önemli sorunu ne?
Tüm anketler